THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

«Τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον» (Β΄ Τιμ., 4:5). Από τη σχολική αίθουσα στην αίθουσα της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης: Σχολικά Προγράμματα και Δράσεις

«Τὴν διακονίαν σου πληροφόρησον» (Β΄ Τιμ., 4:5).

Από τη σχολική αίθουσα στην αίθουσα της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης:

Σχολικά Προγράμματα και Δράσεις

Προλογικά

Η ανωτέρω προτροπή του Αποστόλου των Εθνών Παύλου προς τον μαθητή του Τιμόθεο σημαίνει «φέρω κάτι εις πληρότητα», «φέρω εις πέρας», «ολοκληρώνω», «τελειοποιώ» και εκφράζει τη διάθεσή μας να επι-κοινωνήσουμε μαζί σας. Γιατί με αφορμή την παρούσα συνάντηση μας δίδεται η ευκαιρία να μοιραστούμε μαζί σας όλες μας τις εμπειρίες από τις επισκέψεις των σχολείων στο Ίδρυμά μας, την αγαστή συνεργασία μας με τους εκπαιδευτικούς φορείς, την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και την αλληλεπίδραση με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ευχαριστούμε για την τιμητική πρόσκληση στην παρούσα Θεολογική Επιμορφωτική Ημερίδα ιδιαιτέρως τον κ. Γεώργιο Στριλιγκά, Σχολικό Σύμβουλο Θεολόγων Κρήτης και εκλεκτό συνάδελφο. Προσωπικά αισθάνομαι μεγάλη τιμή να εκπροσωπώ την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης, η οποία δεν θα μπορούσε να δηλώσει απούσα από την παρούσα εκδήλωση, η οποία –συν τοις άλλοις– ως σκοπός της έχει: «να μοιραστούμε τη χαρά της κοινής σύναξης».

Περισσότερα...
 

Κοσμά του Αιτωλού, “Το σχολείον ανοίγει τες εκκλησίες”: Συναδελφικό χρέος προς τον πρώην σχολικό σύμβουλο, κ. Νικόλαο Μαρκαντώνη"

Κοσμά του Αιτωλού, “Το σχολείον ανοίγει τες εκκλησίες”: Συναδελφικό

χρέος προς τον πρώην σχολικό σύμβουλο, κ. Νικόλαο Μαρκαντώνη" (*)

Του Εμμανουήλ Αθ. Λουκάκη

Σεβασμιώτατε,

κύριε σύμβουλε, αγαπητοί συνάδελφοι,

Επέλεξα αυτόν τον τίτλο, της εισηγήσεώς μου, μετά και την επικοινωνία μας κ. σύμβουλε, ευρισκόμενος ήδη στο πέρας της σχολικής μου θητείας με στόχο όπως αναφέρετε στην πρόσκληση, κυρίως να μοιραστώ μαζί σας τη χαρά της κοινής αυτής σύναξης. Καταθέτοντας τη δική μου προσωπική εμπειρία, θα ήθελα ταυτόχρονα να απευθύνω εγκάρδιο χαιρετισμό ευχαριστίας και διδακτικού χρέους – in absentia βέβαια και όλως προχείρως – προς τον πρώην σχολικό μας σύμβουλο κ. Νικόλαο Μαρκαντώνη για τα όσα μου προσέφερε σε προσωπικό επίπεδο, καθώς και γενικότερα στη σχολική κοινότητα μέσω του μαθήματος των Θρησκευτικών. Αφού λοιπόν αναφερθώ εν ολίγοις στην προσωπικότητα και το έργο του θα περάσω στη γνωριμία μαζί του.

Περισσότερα...
 

Η συμβολή του Φώτη Κόντογλου στην ανάδειξη της πατρώας εκκλησιαστικής μουσικής

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ*

Α­γα­πη­τοί, ό­λοι γνω­ρί­ζου­με τον Φ. Κόν­το­γλου ως  μύ­στη της ι­ε­ρής τέ­χνης της α­γι­ο­γρα­φί­ας. Ε­πί­σης αρ­κε­τοί τον γνω­ρί­ζου­με ως με­γά­λο τε­χνί­τη του α­γι­α­σμέ­νου λό­γου της ρω­μι­ο­σύ­νης και ως τολ­μη­ρό αρ­θρο­γρά­φο για θέ­μα­τα που σχε­τί­ζον­ται με το ορ­θό­δο­ξο βί­ω­μα και πο­λι­τι­σμό. Με βά­ση το τε­λευ­ταί­ο θα μπο­ρού­σα­με να υ­πο­ψιαστούμε ό­τι α­σφα­λώς κά­τι θα έ­γρα­ψε και για την εκ­κλη­σι­α­στι­κή μου­σι­κή.

Ό­ταν έ­λα­βα την πρό­σκλη­ση να α­πευ­θυν­θώ σε σας, α­πό τον πρό­ε­δρο του συλ­λό­γου ι­ε­ρο­ψαλ­τών νο­μού Χα­νί­ων κύ­ριο Νι­κό­λα­ο Γι­αν­να­κά­κη, γνω­ρί­ζον­τας πε­ρί­που τα πα­ρα­πά­νω για την προ­σω­πι­κό­τη­τα του Κόν­το­γλου, σκέ­φτη­κα και του εί­πα ό­τι ω­ραί­α ι­δέ­α αλ­λά να δού­με τι θα βρω σχε­τι­κά με την εκ­κλη­σι­α­στι­κή μου­σι­κή πέ­ρα α­πό α­πλές α­να­φο­ρές του για αυ­τήν. Κα­θώς ό­μως έ­ψα­χνα το θέ­μα κα­τά­λα­βα ό­τι, ο Φώ­της Κόν­το­γλου ε­κτός α­πό μύ­στης της ι­ε­ρής τέ­χνης της α­γι­ο­γρα­φί­ας ή­ταν και μύ­στης –έ­στω και σε μι­κρό­τε­ρη κλί­μα­κα– και της άλ­λης ι­ε­ρής τέ­χνης, της εκ­κλη­σι­α­στι­κής μου­σι­κής.

Περισσότερα...
 

Οδηγίες για τις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Θρησκευτικά Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ. (2018)

Προχωρώντας προς την ολοκλήρωση του διδακτικού έτους, δημοσιεύουμε ορισμένες επισημάνσεις για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Θρησκευτικά Γενικών (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Για το θέμα αυτό, είναι αναγκαία η πρωτογενής ενημέρωση από τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα και τις εγκυκλίους που ισχύουν και έχουν σταλεί στις σχολικές μονάδες.

Περισσότερα...
 

Οδηγίες εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών

Το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε στις σχολικές μονάδες εγκύκλιο με θέμα "Οδηγίες εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο για το σχολικό έτος 2017 – 2018".

Δείτε τις Οδηγίες

 

Διδακτικές Οδηγίες για τα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου σχολ. έτους 2017-18

Το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε στις σχολικές μονάδες Αναλυτικές Διδακτικές Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο (Ημερήσιο, Εσπερινό, Μουσικό, Καλλιτεχνικό) και στο Λύκειο (Ημερήσιο και Εσπερινό ΓΕΛ, Ημερήσιο και Εσπερινό ΕΠΑΛ), για το σχολικό έτος 2017-18.

Δείτε τις Oδηγίες για το Δημοτικό

Δείτε τις Οδηγίες για το Γυμνάσιο

Δείτε τις Οδηγίες για το Λύκειο

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ

We have 10 guests online

ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 970174

ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ

Εξήλθε ο σπείρων του σπείραι τον σπόρον αυτού. Η καλλιέργεια που πρέπει να κάνουμε πριν από τη σπορά... (Λουκά Δ΄)

Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός εξέλεξε μαθητές όχι από σοφούς του κόσμου τούτου κι από ευγενείς και πλούσιους και ένδοξους αλλά από αλιείς και σκηνορράφους φτωχούς κι αγράμματους… κι αυτό γιατί ήθελε με αυτόν τον τρόπο να μας δείξει ότι τίποτε από όλα αυτά δεν εμποδίζει να αποκτήσουμε αρετή και επίγνωση θείων λόγων και των μυστηρίων του Αγίου Πνεύματος. Κι ο απλούστερος και αφελέστερος και πιο αμόρφωτος αν δείξει τη δέουσα προθυμία κι επομένως την καλή χρήση του αυτεξουσίου του μπορεί να πετύχει και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν και ζωήν αιώνιον κληρονομήσαι αλλά και να καταστεί με τη βοήθεια του Θεού πάντοτε και διδάσκαλος της οικουμένης! Μοναδικά του εμπόδια στέκονται πάντα ραθυμία και προσκόλληση στα γήινα και στη γη που μας εμποδίζουν να ακροαστούμε ή και να μελετήσουμε και να ενθυμηθούμε όσα πρέπει και να φροντίσουμε για τα μέλλοντα και αιώνια. Κι αυτό φαίνεται ιδιαίτερα σήμερα που ο Κύριος μίλησε με την παραβολή του σπορέως αλλά κι οι μαθητές Του ήθελαν να κατανοήσουν τα λεγόμενα και δε μπορούσαν!

Περισσότερα...