THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

Κυριακή του Παραλύτου 2013

Ξέρουμε άραγε ότι το σπουδαιότερο στη ζωή μας είναι να εννοήσουμε πως πρέπει να εφαρμόσουμε το «μετανοείτε» γιατί «ήγγικε η βασιλεία των ουρανών» όπως βλέπουμε και στο σημερινό ευαγγέλιο. Ναι, ήγγισε αλλά και είναι μέσα μας λέει ο Κύριος «η βασιλεία των ουρανών εντός υμών εστι». Ναι, ήγγισε και εντός ημών εστι αλλά και πρόκειται σύντομα πολύ νωρίτερα από ό, τι φανταζόμαστε να ξαναέρθει περιφανέστατα όχι για άλλο λόγο αλλά για να καταργήσει κάθε αρχή και εξουσία και δύναμη και να μας προσφέρει την ακαταμάχητη ισχύ και αδαπάνητο πλούτο και αναλλοίωτη κι άφθαρτη και ατελεύτητη τρυφή και δόξα και εξουσία και δύναμη εφόσον έχουμε ζήσει εδώ στη γη όπως θέλει και ευαρεστείται ο Θεός. Πώς έγινε η θαυμαστή ίαση του παραλυτικού από τον Κύριό μας στα Ιεροσόλυμα;

Περισσότερα...
 

Βιβλιοπαρουσίαση: Σεβ. Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέα, "Μικρά Ασία. Προσφυγικά ατελεύτητα"

90 XΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΞΕΡΙΖΩΜΟ

«Μικρά Ασία. Προσφυγικά ατελεύτητα»

* Ένα νέο βιβλίο του Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέα Νανάκη για τα αίτια και τις συνέπειες της Μικρασιατικής καταστροφής

Του Χάρη Ανδρεόπουλου*

Το νέο βιβλίο του Μητροπολίτου Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέα Νανάκη δεν αποτελεί μια επιστημονική μονογραφία μόνον, σαν τις πολλές αντίστοιχες που μας έχει χαρίσει υπό την ιδιότητα του καθηγητού Εκκλησιαστικής Ιστορίας του Νεωτέρου Ελληνισμού στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ. Ολοκληρώνοντας κανείς την ανάγνωση αυτού του βιβλίου νιώθει πλουσιότερος σε γνώσεις ιστορικές αλλά και κατακλύζεται από συναισθήματα, τα οποία έχουν την προσωπική σφραγίδα του συγγραφέως, αλλά δεν αφορούν μόνον αυτόν. Αφορούν μια πολυβασανισμένη γενιά του Ελληνισμού, τη γενιά της προσφυγιάς του ΄23, τους Ρωμιούς, οι οποίοι μετά τη Μικρασιαστική καταστροφή αναγκάσθηκαν ν΄ αφήσουν  πίσω τους χώματα ιερά της Ρωμιοσύνης, πατρίδες ευλογημένες και δοξασμένες, που έμειναν και παραμένουν αλησμόνητες. Ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου κ.Ανδρέας γράφει, προκειμένου, όχι απλώς να συμβάλλει στη διατήρηση αυτής της μνήμης, αλλά για να την εμπλουτίσει ιστορικά και να την τονώσει συναισθηματικά. Παράλληλα δε για να επισημάνει ότι και ο αιώνας που διανύουμε μαστίζεται και δοκιμάζεται από προσφυγικά ατελεύτητα, καθώς το δράμα της προσφυγιάς βιώνεται από χιλιάδες συνανθρώπων μας σ΄ όλο τον πλανήτη και να τονίσει το χρέος μας, ως χριστιανών, να πλησιάζουμε και να διακονούμε τους πρόσφυγες συνανθρώπους μας, με πρότυπο τον Χριστό, τον «εκ βρέφους ως ξένον ξενωθέντα εν κόσμω».

Περισσότερα...
 

Ημερίδα της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης

Η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας Κρήτης οργανώνει Ημερίδα για τη συμπλήρωση 50 ετών από την επίσκεψη του αοιδίμου Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρου στην Εκκλησία της Κρήτης και την 47η επέτειο της Επανακομιδής της Τιμίας Κάρας του Αγίου Αποστόλου Τίτου, πρώτου Επισκόπου Κρήτης.

Περισσότερα...
 

Κυριακή των Μυροφόρων: Πρώτη τον Κύριο η Θεοτόκος είδε εκ νεκρών αναταστάντα!

Η Ανάσταση του Κυρίου μας είναι ανανέωση της ανθρώπινης φύσεως και του πρώτου Αδάμ που καταπόθηκε εξαιτίας της αμαρτίας από το θάνατο και παλινδρόμησε στη γη απ’ όπου πλάστηκε αναζώωση και ανάπλαση και επάνοδος στη αθανασία! Όπως λοιπόν κανείς δεν τον είδε όταν γεννήθηκε αφού πλάστηκε και πήρε ζωή πρώτος αυτός και έπειτα τον είδε μια γυναίκα, η Εύα έτσι και τον δεύτερο Αδάμ, τον Κύριο, όταν αναστήθηκε εκ νεκρών κανείς δεν τον είδε αφού δεν παρευρίσκονταν κανείς δικός Του κι οι στρατιώτες που φύλασσαν το μνήμα ταραγμένοι από φόβο έγιναν σα νεκροί κι έτσι μετά την Ανάσταση πρώτη Τον είδε μια γυναίκα, η Παναγία.

Περισσότερα...
 

Μια ξεχωριστή Μητέρα

Επειδή σήμερα το θέμα μας είναι ιδιαίτερα υψηλό και ιερότατο θα μιλήσουμε όπως αρμόζει για ένα νέα ολότελα κόσμο: ένα Παράδεισο ξένο, μια Βίβλο παράδοξη, την Αλήθεια από τη γη!  Ποια άλλη Μορφή μπορεί να αντιπροσωπεύσει το υπόδειγμα Μητέρας άλλο από Αυτήν; Είναι ασφαλώς η πριν από τον τοκετό και μετά τον τοκετό Αειπάρθενη Κόρη κόρη και θυγατέρα από στείρα μητέρα και στείρο πατέρα. Πώς; Ακούστε και θαυμάστε: ο Ιωακείμ και η Άννα σύζυγοι άμεμπτοι ενώπιον Θεού φαίνονταν αξιόμεμπτοι ενώπιον των ανθρώπων τότε αφού κατά το νόμο της εποχής ήταν άτεκνοι. Δεν υπήρχε ελπίδα αθανασίας τότε και γι’ αυτό η διαδοχή του γένους των ανθρώπων ήταν αναγκαιότατη. Τώρα όμως κι αυτό λύθηκε αφού η γεννηθείσα Παρθένος μας χάρισε αιωνιότητα με παρθενικό τόκο και δεν έχουμε πια ανάγκη όλα τα άλλα. Κι όμως τότε πολύ υβρίζονταν οι γονείς της Παρθένου για την ατεκνία αντί να επαινούνται για την αρετή τους. Περίλυποι για τις προσβολές οι δίκαιοι αυτοί κατέφυγαν στο Θεό ο Ιωακείμ στην έρημο με προσευχή και νηστεία και η Άννα ομόφρων κλείνεται μέσα και προσεύχεται για το ίδιο με πονεμένη καρδιά. Και επήκουσε ο Κύριος και τους ευλόγησε και υποσχέθηκε να δώσει ικανοποίηση στο αίτημά τους. Και έφερε σ’ εκπλήρωση την επαγγελία και τους έδωσε Κόρη, τη θαυμασιότατη από όλες τις θαυμάσιες που φάνηκαν ανέκαθεν Αυτήν την Γεννήτρια του Κτίστη των όλων που θέωσε το ανθρώπινο γένος και ουράνωσε τη γη που έκανε το Θεό Υιό ανθρώπου και τους ανθρώπους υιούς Θεού.

Περισσότερα...
 

Κυριακή του Αντίπασχα ή του Θωμά: Το μυστήριο του Σαββάτου και της Κυριακής και το Ευαγγέλιο της Καινής Κυριακής

Σήμερα τελούμε τα εγκαίνια της νέας Κυριακής και ο λόγος θα αποκαλύψει το μυστήριό της. Σε έξι μέρες ο Θεός δημιούργησε όλο τον αισθητό κόσμο κι έπλασε και τον άνθρωπο και του πρόσφερε την ηγεμονία στα ζώα και στα φυτά και την εβδόμη μέρα κατέπαυσε από τα έργα Του αλλά και ευλόγησε την εβδόμη μέρα και την αγίασε. Πώς ευλόγησε και αγίασε την εβδόμη μέρα κατά την οποία δεν έπραξε τίποτε; Και γιατί δεν ευλόγησε και δεν αγίασε έστω την έκτη μέρα που έπλασε τον άνθρωπο συγκεφαλαιώνοντας μ’ αυτόν το σύμπαν; Πώς αγίασε τη μέρα της απραξίας; Ο κάθε αριθμός και κάθε μέρα είναι ευλογημένα από το Θεό. Ευλόγησε και αγίασε λοιπόν την εβδόμη μέρα γιατί τότε κατέπαυσε από όλα τα έργα Του που εποίησε! Ευλόγησε και αγίασε την εβδόμη μέρα και ακολουθεί η αιτία: γιατί κατέπαυσε από όλα τα έργα Του που εποίησε. Υπάρχουν άρα και έργα Του που ούτε άρχισε να εκτελεί ούτε  έπαψε να εκτελεί όπως μας λέει και ο Κύριος: ο Πατήρ μου έως άρτι εργάζεται καγώ εργάζομαι.

Περισσότερα...
 

Μεγάλο Σάββατο - Πάσχα 2013

Μπορούσε ο προαιώνιος και απερίληπτος και παντοκράτωρ Λόγος και Υιός παντοδύναμος να μας σώσει από το διάβολο και το θάνατο και χωρίς την ενανθρώπησή Του. Γιατί τα πάντα βαστάζει με το λόγο της δυνάμεώς Του και όλα υπόκεινται στη θεϊκή Του εξουσία  κι όλα τα κατορθώνει και τίποτε δεν είναι έξω από τη δύναμή Του. Η δύναμη του κτίσματος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την εξουσία του κτίστη του και τίποτε ισχυρότερο του Παντοκράτορα! Και αρμοδιότερος τρόπος επομένως για τη φύση μας και την ασθένειά μας και καταλληλότερος για Εκείνον ήταν αυτός ακριβώς με την ενανθρώπησή Του, του Λόγου του Θεού. Κι όπως ο εξαρχής ανθρωποκτόνος κινήθηκε εναντίον μας από φθόνο και μίσος έτσι κι ο αρχηγός της ζωής κινήθηκε από υπερβολική αγάπη και φιλανθρωπία κα αγαθότητα σε μας. Κι έπρεπε να διδαχτούμε να επιδεικνύουμε τη δικαιοσύνη με έργα εδώ ώστε λαμβάνοντας τη δύναμη που μας απαιτείται να τη διατηρούμε σταθερή και στον καιρό της αθανασίας.

Περισσότερα...
 

Στην εορτή Ιωάννου του Θεολόγου: Η αγάπη στο Θεό και τον πλησίον

 

ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΘΙΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΧΩΣ ΗΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΘΕΝΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ (26 Σεπτ. & 8 Μαΐου):

Η αγάπη στο Θεό και τον πλησίον

Σήμερα γιορτή ενός από τους προκρίτους Αποστόλους του Χριστού κι εγκαίνια ως πατέρα όλων των χριστιανών και πατριάρχη των γεννηθέντων από το Χριστό. Όπως οι δώδεκα πατριάρχες διαμορφώθηκαν οι δώδεκα φυλές έτσι κι ο Χριστός πρόβαλε πνευματικά δώδεκα μαθητές Του μύστες με δωδέκατο λόγω του εκπεσόντος τον Παύλο προς τον οποίο διέκυψε εξ ουρανού ο Χριστός ουσιαστικώς –γιατί τυπικά ήταν ο Ματθίας. Ή σαν τις δώδεκα πηγές των υδάτων (Εξ 15,27) όπου στρατοπέδεψαν στην ΠΔ κι έσβησαν τη δίψα τους που πάλι προτύπωναν τους δώδεκα Αποστόλους που μας ξεδιψούν με τα πνευματικά ύδατα. Ή πάλι σαν τους δώδεκα λίθους της ΠΔ (Ιησ Ν 4,1) που προτύπωναν ότι ο αληθινός Ιησούς αναχαιτίζει το ρεύμα της αμαρτίας που κατέκλυζε τον κόσμο όλο κι επιτρέπει στους χριστιανούς να διαβαίνουν αναμάρτητοι την οδό του βίου αβρόχως… αλλά όλα αυτά και η κλήση από το Χριστό είναι κοινά στους Αποστόλους.

Περισσότερα...
 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Διαφήμιση

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ

We have 59 guests online

ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 944658