Για την αξιολόγηση του μαθητή στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ισχύει το άρθρο 86 του Ν. 4823/2021 (Φ.Ε.Κ. 136 Α΄).
Συνοπτικά, τα συνεκτιμώμενα κριτήρια για την αξιολόγηση του μαθητή στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο είναι:
α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία [..]
β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,
γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,
δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),
ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ) και γενικότερα η επίδοση στις γραπτές δοκιμασίες.
Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος. Στο Γυμνάσιο διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία. Στο Λύκειο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Στο ΕΠΑ.Λ. διενεργείται υποχρεωτικά σε κάθε τετράμηνο, από μία γραπτή ή προφορική ή πρακτική δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα ή συνδυασμός αυτών.
Το μάθημα των Θρησκευτικών ανήκει στην ομάδα μαθημάτων Β΄και δεν εξετάζεται γραπτά στις προαγωγικές και στις απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου.