ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΚΡΗΤΗΣ - THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχική Αρθρογραφία Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου: Ασώτου, Πάντα μοι έξεστι αλλ' πάντα συμφέρει (Α΄ Κορ. 6,12-20)

Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου: Ασώτου, Πάντα μοι έξεστι αλλ' πάντα συμφέρει (Α΄ Κορ. 6,12-20)

E-mail Εκτύπωση

Γνωρίζουμε ήδη από τους Αγίους Πατέρες ποιος είναι ο δαίμονας στον οποίο εκολλήθη ο άσωτος σήμερα και με τη βοήθεια του Θεού και τη μετάνοιά του έγινε σεσωσμένος άσωτος.  Ο Απόστολος για τον ίδιο λόγο σήμερα μας ομιλεί για τον πορνεύσαντα και πάλι ομιλεί και θα μιλήσει για το ίδιο πρόβλημα και παρεμβάλει και περί γαστριμαργίας λόγο αφού από κει κυρίως γεννάται το πάθος αυτό. Άρα μπορώ να φάω και να πιώ αλλά δε με συμφέρει ψυχικά άμετρα να τρώω και να πίνω. Εγώ εξουσιάζω τι θα φάω και τι θα πιώ αλλιώτικα υποδουλώνομαι σ’  αυτά και καταχρώμαι και επομένως κυριεύομαι και τυραννώμαι από πολυφαγία και τρυφή… ιδίως λοιπόν οι νέοι κι οι εμπαθείς ας προσέχουν από αυτό το θέμα να κρατιούνται μακριά όσο γίνεται κι η σωστή ανάγνωση του ανωτέρω ρητού μάλλον θα ήταν: πάντα μοι έξεστι; Αλλ’ ου πάντα συμφέρει…

Γνωστά πάλι τα αποτελέσματα μιας τέτοιας άκριτης δίαιτας και αδιάκριτης αφού και ψυχικές παρεκτροπές φέρνει αλλά και σωματικά αντί να ωφελεί τον άνθρωπο τον οδηγεί σε πολλά προβλήματα υγείας αφού περισσότεροι πεθαίνουν από πολυφαγία παρά από αφαγία και λιτοδίαιτοι εάν είναι… δι’  απληστίαν πολλοί ετελεύτησαν ενώ ο προσέχων προσθήσει ζωήν (ΠΔ)! αλλιώτικα ουαί οι εμπεπλησμένοι… αφού ου συμφέρει άφρονι τρυφή(ΠΔ). ασωτεύοντας λοιπόν και τρυφώντας εξουσιάζεσαι από την κοιλιά σου. Το πάθος της γαστριμαργίας και κοιλιοδουλείας και η ακρασία φαγητών και ποτών συγγενεύουν και ασφαλώς δεν μας φέρνουν κοντά στο Χριστό αλλά μας απομακρύνουν από Αυτόν.  Ας μας απαλλάξει ο Θεός από αυτό το πρόβλημα!

Το σώμα μας πάλι δε συγγενεύει με την πορνεία που είναι το αποτέλεσμα της γαστριμαργίας γιατί απλούστατα δεν πλάστηκε για κάτι τέτοιο αλλά για να ενωθεί με τον Χριστό που είναι η κεφαλή μας. Παραδείγματα πολλά κι από την ΑΓ, αφού στην ΠΔ οι Σοδομίτες από αυτό καταστράφηκαν… αλλά εμείς ας έχουμε στο νου ότι κι ο Κύριος αναστήθηκε κι επομένως κι εμείς θα αναστηθούμε με τη βοήθεια του Θεού κι άρα δεν πρέπει να αναλογιζόμαστε ότι είμαστε με το σώμα μας μέλη του Χριστού; Και επομένως τα μέλη του Χριστού μέλη πόρνης θα κάνουμε; Όχι βέβαια. Αθεόφοβοι δεν είμαστε. Ναι αλλά όταν πάμε και κολλάμε με την πορνεία τι άλλο νομίζουμε ότι κάνουμε παρά να ενωνόμαστε μαζί της με όλα τα επακόλουθα –κι ας μη νομίζουμε ότι η πορνεία έχει ένα μόνο πρόσωπο αλλά είναι ό, τι σχετικό με αυτό το πάθος όπως περιγράφεται ζοφερά από τους Αγίους Πατέρες μας στα έργα τους. Αντίθετα εάν κατορθώσουμε και κολλήσουμε με τον Κύριο τότε είμαστε ένα πνεύμα και έχουμε το Άγιο Πνεύμα και επομένως αγιαζόμαστε και γινόμαστε μέλη άγια.

Για όλα αυτά ας αποφεύγουμε την πορνεία γιατί αυτή μας καταδιώκει όσο καμιά άλλη αμαρτία επειδή είναι έμφυτη σε κάθε άνθρωπο που γεννιέται. Κι όλα μπορούμε να σταθούμε γενναία και να τα αντιμετωπίσουμε με το όνομα του Κυρίου μας και τις ενάντιες αρετές αλλά αυτό το πάθος όσο παρόντα είναι τα αίτιά του καλύτερα να τα αποφεύγουμε πόσο μάλλον όταν δεν βοηθά και το περιβάλλον πράγματι ου παντός πλειν εις Κόρινθον… μόνο μολυσμό φέρνει αυτό το πάθος στο σώμα μας κι αυτό δεν ισχύει για άλλο αμάρτημα αφού αυτό γίνεται έξω από το σώμα όπως λχ ο φόνος και όχι στο σώμα όπως λχ. με μαχαίρι… ενέργεια λοιπόν καταστροφική για τους εμπλεκόμενους το πάθος της πορνείας…

Για σκεφτείτε όμως ότι το σώμα μας αφού βαπτιστήκαμε είναι πια ναός του Αγίου Πνεύματος κι επομένως οφείλουμε να διατηρούμε αμόλυντο το ναό και τη δωρεά και χάρη του Θεού και δεν ορίζουμε εμείς πια το ναό αυτό αφού υπόδουλοι ήμασταν στην αμαρτία και εξαγοραστήκαμε από το Χριστό και το αίμα Του από τη σκλαβιά του διαβόλου και της αμαρτίας κι όχι με χρήματα και πολύτιμα μέταλλα…και μεις άλλωστε οφείλουμε απλώς να Τον δοξάζουμε και με το σώμα μας πράττοντας ό,  τι δοξάζει το Θεό κι επομένως φυλάττοντας και το σώμα άγιο και καθαρό από αμαρτία και ο Θεός πάλι δοξάζεται όταν κι οι άνθρωποι βλέπουν τα καλά σας έργα και παρακινούνται να δοξάσουν κι αυτοί με τη σειρά τους το Θεό… πόσο μάλλον οφείλουμε να δοξάζουμε το Θεό και με την ψυχή μας; Κι όταν μολύνεται με το δαίμονα της πορνείας πάλι τα πράγματα αλλοιώνονται άσχημα… ούτε πρέπει καν να κοιτάμε πονηρά τον άλλο γιατί ήδη αμαρτήσαμε… άρα τίποτε δεν πρέπει να απάδει με το θείο θέλημά Του και με κάθε λόγο και έργο και λογισμό μας οφείλει να δοξάζει και μέσω αυτών να δοξάζεται ο Θεός που μας εξαγόρασε και μας δημιούργησε…

*Η επιστολή γράφηκε κι επειδή είχαν σχίσματα οι Κορίνθιοι Χριστιανοί μεταξύ τους αλλά και πορνεία τους τυραννούσε κά. κι έτσι τους διδάσκει ο Απόστολος να διορθωθούν σε όλα αυτά όπως βλέπουμε και στο παραπάνω απόσπασμα.

ΠΗΓΗ: ΔΡΑΜ 2014

ΜΙΧΑΗΛ ΤΣΑΚΙΡΑΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ

 

 

 

 

 

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση