ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΚΡΗΤΗΣ - THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχική Ανακοινώσεις - Επίκαιρα Βιβλιοπαρουσίαση: Κουκουνάρα-Λιάγκη Μ., Επιστήμες της Παιδαγωγικής και πρώτη εφηβεία

Βιβλιοπαρουσίαση: Κουκουνάρα-Λιάγκη Μ., Επιστήμες της Παιδαγωγικής και πρώτη εφηβεία

E-mail Εκτύπωση

Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Gutemberg το νέο συγγραφικό πόνημα του Μάριου Κουκουνάρα-Λιάγκη, Λέκτορα της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με τίτλο "Επιστήμες της Παιδαγωγικής και πρώτη εφηβεία. Συμβολή στη διδακτική μεθολοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης".

Η μελέτη αυτή αφορά την πρώτη εφηβεία (11-15 ετών) και την παιδαγωγική της προσέγγιση. Αναλύονται με έναν ευρηματικό εκπαιδευτικά τρόπο, με θεωρία και πράξη, η σημασία του πλαισίου της οικογένειας, των φίλων, του σχολείου και των κοινωνικών ομάδων στη ζωή των εφήβων, η ανάπτυξη της θρησκευτικότητας και της πίστης, η κατάλληλη για την πρώτη εφηβεία παιδαγωγική προσέγγιση και διδακτική μεθοδολογία των μαθημάτων στο Δημοτικό και Γυμνάσιο και η σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης. Παρουσιάζονται σε συνδυασμό με την επιστημονική τεκμηρίωση τους σχέδια-σενάρια μαθήματος για δασκάλους και εκπαιδευτικούς με έμφαση στη δημιουρ­γία κοινότητας μάθησης και σχέδια μαθήματος για δασκάλους και θεολόγους ως παραδείγματα της προτεινόμενης μεθόδου.

Απευθύνεται σε πανεπιστημιακούς δασκάλους και τους φοιτητές τους, σε εκπαιδευτικούς, σε εμψυχωτές και παιδαγωγούς που σχε­τίζονται με την εκπαίδευση και την αγωγή εφήβων και σε γονείς που επιχει­ρούν να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά τη στιγμή που εισέρχονται πλέον στην εφηβεία και αρχίζουν να μην αναγνωρίζονται.

Πρώτη εφηβεία - η ηλικία των 11 με 15 ετών

Η πρώτη εφηβεία είναι μία διακριτή περίοδος στην ανάπτυξη του ανθρώπου κατά τη διάρκεια της οποίας οι έφηβοι βιώνουν μία φυσιολογική, αλλά ταχύτατη και σημαντική μεταβολή: Νέα «θέλω» και νέα «πρέπει».

Εγώ, εμείς και οι άλλοι

Ο εκπαιδευτικός στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου μπορεί να διακρίνει διαφορετικές συμπεριφορές που προδίδουν τις κοινωνικές επιδράσεις, τα πρότυπα και τον βαθμό αυτογνωσίας και ωριμότητας κάθε μαθητή. Ο εαυτός και η ταυτοποίηση του είναι το βασικό πρόβλημα των πρώτων εφήβων.

Θρησκεία, θρησκευτικότητα και πίστη

Όταν κάποιος εκπαιδευτικός μιλήσει για ανθρωπό­τητα και αγιότητα σε εφήβους είναι σαν να μιλάει για ανθρώπους εξωγήινους ή αρχαίους, αφού ο τόπος και ο χρόνος για τους εφήβους ορίζεται με βάση τον εαυτό τους.

Σχολείο, μάθημα και ζωή

Τι μπορεί να προσφέρει, πια, το σχολείο, στην εποχή της πληροφορίας, των μέσων και της ψηφιακής δικτύωσης; Ο εκπαιδευτικός έχει να ανταγωνιστεί τις σύγχρονες πηγές εκπαίδευσης: κινητά τηλέφωνα, φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ηλεκτρονικά παιχνίδια, τηλεόραση.

Σχέδια-σενάρια μαθήματος

Ο σχεδιασμός ενός μαθήματος δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το σχολείο προβάρει τη ζωή στο παρόν και καλλιεργεί ανθρώπους δυνατούς και ευτυχισμένους, ικανούς για όλα. «Πες το μάθημα» ή «λέω το μάθημα» αποτελούν εκφράσεις του μακρινού πια παρελθό­ντος. Πλέον «κάνουμε όλοι μαζί μάθημα». Τα σχέδια μαθήματος θεωρούνται σενάρια που προσφέρουν στην κοινότητα της τάξης μαθησιακές εμπειρίες μέσω δραστηριοτήτων.

Με αφορμή την έκδοση, ακουλουθεί επίκαιρο ενημερωτικό μήνυμα από τον συγγραφέα:

Καλή σχολική χρονιά

συνάδελφοι. Εύχομαι δύναμη και διάθεση για δημιουργικές μαθησιακές διαδικασίες στις οποίες θα με βρείτε συνοδοιπόρο σε επιμοεφωτικές συναντήσεις και φέτος, αλλά και με το νέο μου βιβλίο από τις εκδόσεις Gutenberg.

Η μελέτη αυτή αφορά την πρώτη εφηβεία (11-15) και την παιδαγωγική προσέγγισή της. Αναλύονται με ένα ευρηματικό εκπαιδευτικά τρόπο, με θεωρία και πράξη, η σημασία του πλαισίου της οικογένειας, των φίλων, του σχολείου και των κοινωνικών ομάδων στη ζωή τους, η ανάπτυξη της θρησκευτικότητας και της πίστης, η κατάλληλη για την πρώτη εφηβεία παιδαγωγική προσέγγιση και διδακτική μεθοδολογία των μαθημάτων στο Δημοτικό και Γυμνάσιο και η σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική προσέγγισή της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης.

Παρουσιάζονται σε συνδυασμό με την επιστημονική τεκμηρίωσή τους σχέδια/σενάρια μαθήματος για δασκάλους και εκπαιδευτικούς με έμφαση στη δημιουργία κοινότητας μάθησης και σχέδια μαθήματος για δασκάλους και θεολόγους, ως παραδείγματα της προτεινόμενης μεθόδου.

Απευθύνεται σε πανεπιστημιακούς δασκάλους και τους φοιτητές τους, σε εκπαιδευτικούς, σε εμψυχωτές και παιδαγωγούς που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την αγωγή εφήβων και σε γονείς που επιχειρούν να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά τη στιγμή που πια εισέρχονται στην εφηβεία και αρχίζουν να μην αναγνωρίζονται.

​Θα χαρώ να συναντηθούμε σύντομα. Ελπίζω να βρείτε στο νέο αυτό βιβλίο απαντήσεις και αφορμές που μας κρατούν ζωντανούς με όλες τις δυσκολίες.

με χαιρετισμούς

Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης​

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 12 Σεπτέμβριος 2015 09:24  

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση