Εκπαίδευση από απόσταση στα Θρησκευτικά κατά την τρέχουσα περίοδο

theologoi-kritis.sch.gr
Εκτύπωση

Προς: Τους κ.κ. θεολόγους καθηγητές/τριες των Ημερήσιων και Εσπερινών Γυμνασίων, Γεν. Λυκείων και ΕΠΑ.Λ. των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Χανίων

Θέμα: Προγραμματισμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων από απόσταση στα Θρησκευτικά.

Σχετ.: Αρ. Πρωτ. 38942/Δ2/18-03-2020/ΥΠΑΙΘ, με θέμα «Οδηγίες Υλοποίησης Προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με Σύγχρονη Μέθοδο Διδασκαλίας» και Αρ. Πρωτ. 39676/Δ2/20-03-2020/ΥΠΑΙΘ, με θέμα «Διαβίβαση Οδηγιών για Ασύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση».

Συνημμ.: Συνοπτικές οδηγίες για εκπαίδευση από απόσταση με ψηφιακά μέσα στα Θρησκευτικά.

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Ύστερα από τις παραπάνω εγκυκλίους, σχετικά με την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης από απόσταση, επικοινωνώ μαζί σας δηλώνοντας ότι είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ανάγκη υπάρχει ή θα προκύψει κατά την εφαρμογή τους. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου προκειμένου να ανταλλάξουμε ενημέρωση για καλές πρακτικές ή για να συζητήσουμε τυχόν δυσκολίες που υπάρχουν.

Ο βασικός σκοπός της προσπάθειας, κατά την τρέχουσα περίοδο, οργάνωσης εκπαίδευσης από απόσταση είναι η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία και η ενεργοποίησή τους μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων. Η διαδικασία αυτή είναι έκτακτη και επικουρική και δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διδασκαλία στην τάξη. Μπορεί, όμως, να συμβάλει στην ψυχοκοινωνική και γενικότερα στην εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών. Μέσα σε αυτό το πνεύμα, χρειάζεται να προσδιορίσουμε με ρεαλισμό τον στόχο μας και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες με υπευθυνότητα και παιδαγωγικό πνεύμα, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα του κάθε μαθήματος, τη βαθμίδα και την τάξη των μαθητών, τις αντικειμενικές δυνατότητες και τις τυχόν δυσκολίες που υπάρχουν. Τα παραπάνω ισχύουν ιδιαιτέρως για το μάθημά μας, το οποίο θα πρέπει να συμβάλει ανοίγοντας δρόμους αισιοδοξίας και όχι επιφορτίζοντας άσκοπα με «φορτία βαρέα και δυσβάστακτα» (Ματθ. 23, 4). Θα ήταν καλό στην πρώτη επικοινωνία με τους μαθητές να τους ενημερώσουμε για τον σκοπό του προγράμματος, επιδιώκοντας το κατάλληλο ψυχολογικό κλίμα πριν κάνουμε οτιδήποτε. Ας έχουμε κατά νου ότι επιδιώκουμε το εφικτό, με απλές διαδικασίες και εύχρηστες εφαρμογές. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά και όχι να τα επιβαρύνουμε περισσότερο.

 

Για τη διευκόλυνση του έργου σας επισυνάπτω σύντομο ενημερωτικό υλικό, το οποίο βασίζεται στις παραπάνω εγκυκλίους και μπορεί να αξιοποιηθεί κατά την κρίση σας.

Με μοναδικό σκοπό την ενίσχυση αυτής της προοπτικής και για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας μας κατά την τρέχουσα περίοδο, θα επιδιώξω τη διεξαγωγή συνεργασιών από απόσταση κατά ομάδες. Για την επίτευξη του σκοπού θα αξιοποιηθούν διαδικτυακές εφαρμογές και κάθε άλλο διαθέσιμο μέσο, ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση στην ενημέρωση. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ανακοινώσω πρόγραμμα τηλεδιασκέψεων κατά ομάδες, με στόχο τον συντονισμό της δράσης μας, όπου θα δοθεί δυνατότητα να συμμετέχουν όλες και όλοι, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Παράλληλα, θα θέσω στη διάθεσή σας χρήσιμο και ευσύνοπτο ενημερωτικό και υποστηρικτικό υλικό, το οποίο θα δημοσιευτεί και στην ιστοσελίδα μου: theologoi-kritis.sch.gr

Για την υλοποίηση αυτής της συνεργασίας είναι απαραίτητη πρωτίστως η κατοχή μιας διεύθυνσης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email). Υπενθυμίζω ότι για την πρόσβαση στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου είναι επιβεβλημένο να δημιουργήσετε λογαριασμό (και) σε αυτό, εφόσον δεν διαθέτετε. Η δημιουργία λογαριασμού γίνεται στη διεύθυνση: https://register.sch.gr/teachers, όπου ακολουθείτε τις οδηγίες για εγγραφή ή για ανάκτηση του κωδικού, εάν έχετε χάσει τα στοιχεία πρόσβασης.

Προκειμένου να προχωρήσουμε, χρειάζομαι τη συναίνεση και τη βοήθειά σας και γι΄ αυτό σας παρακαλώ να δηλώσετε, το συντομότερο δυνατό, τα στοιχεία επικοινωνίας σας στην ηλεκτρονική φόρμα στη διεύθυνση: https://bit.ly/3akztGw

Η συμπλήρωση των στοιχείων χρειάζεται να γίνει ανεξάρτητα από το ότι πολλοί από εσάς, ήδη,  μου έχουν δώσει στοιχεία επικοινωνίας κατά τις συναντήσεις μας.

Προσμένοντας την επόμενη επικοινωνία μας, εύχομαι από καρδιάς να έχετε υγεία, αισιοδοξία και καλή δύναμη στη δύσκολη και πρωτόγνωρη συγκυρία που βιώνουμε όλοι μας.

Εύχομαι καλή ενδυνάμωση στο έργο σας από την Υπεραγία Θεοτόκο,  προσμένοντας το χαρμόσυνο μήνυμα της σωτηρίας. που θα εορτάσουμε αύριο.

Με πολλές ευχές και συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Γεώργιος Στριλιγκάς

Συντονιστής Ε.Ε. κλάδου ΠΕ01

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΕ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ WEBEX

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ Ε-CLASS (ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ)

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΡΦΟΡΜΑ E-ME (ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ)

ΟΓΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΡΦΟΡΜΑ Ε-ΜΕ (ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ)

ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΌΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 09 Απρίλιος 2020 22:57