Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου: Β΄ Κυριακή Νηστειών, Πάσα παράβασις και παρακοή έλαβεν ένδικον μισθαποδοσίαν (Εβρ. 1,10-2,3) και πώς από το ευ είναι θα έρθουμε στο αεί -κι όχι φευ- είναι

Τσακιράκης Μιχαήλ
Εκτύπωση

Εσύ Κύριε καταρχάς θεμελίωσες τη γη και οι ουρανοί είναι έργα των χειρών Σου αφού ο Χριστός υπάρχει προ της Παρθένου Μαρίας κατά τη Θεότητα και είναι Δημιουργός της κτίσεως και τους αιώνας εποίησε και πάντα δι’ Αυτού εγένετο…έτσι ο Παύλος ενώνει το λόγο της ακτίστου φύσεως του Θεού Λόγου –της Θεολογίας- με το λόγο της Ενσάρκου Οικονομίας και άλλοτε λέει τα υψηλά και θεοπρεπή κι άλλοτε πάλι τα ταπεινά και ανθρωποπρεπή γι’  Αυτήν. Κι επιπλέον ακολουθεί ο λόγος ότι κάτι πολύ μεγαλύτερο από τη δημιουργία δηλαδή η μεταλλαγή του Κόσμου και μετασχημάτιση αφού όλα θα αλλαχτούν στο καλύτερο από τον Κύριο τον Υιό του Θεού στην αφθαρσία και μάλιστα εύκολα όπως όταν αλλάζει κανείς ένα ένδυμα είναι κι αυτό έργο Του! Τι ανθρώπινη παρηγοριά είναι αυτή! Δε θα μείνουν έτσι πάντα τα πράγματα αλλά θα μεταβληθούν κι ο Χριστός που προσκυνάμε οι χριστιανοί μένει πάντα ζων στους αιώνες –τα έτη Σου ουκ εκλείψουσι…

Κι ακολουθεί κι άλλη παρηγοριά: πάρτε κι άλλο θάρρος λοιπόν χριστιανοί γιατί οι εχθροί σας θα νικηθούν αφού είναι και εχθροί του Χριστού που θα τους υποτάξει και τελείως θα τους καταπατήσει…και τότε θα τους κρίνει εκεί κι εννοείται ότι πολύ περισσότερο θα τους κατανικήσει κι εδώ. Τέτοια τιμή έχει ο Υιός και τέτοια οργή ο Πατέρας στους εχθρούς του Υιού Του και δείγμα πολλής αγάπης Του στον Υιό Του. Κι ακόμα παραπέρα εξαιρετικά παρηγορηθείτε χριστιανοί γιατί ο Θεός έχει πολλή πρόνοια και κηδεμονία για μας αφού και τους Αγγέλους που στους ανθρώπους υπερέχουν διόρισε να Τον υπηρετούν για τη σωτηρία μας! Μην προσέχετε περισσότερο στους Αγγέλους λοιπόν από όσο πρέπει αλλά ομόδουλοί σας είναι κι αυτοί και μην τους προτιμάτε περισσότερο από το Χριστό. Λίγη διαφορά έχετε από τους αγγέλους ως κτίσματα κι αυτοί του ίδιου Δημιουργού κι έτσι φυσιολογικά διακόνησαν πολλές φορές στην ΑΓ και στην ΠΔ και πολύ περισσότερο στην ΚΔ τον Ιωσήφ και στους ποιμένες λχ. και στο μνημείο καθεζόμενοι του Κυρίου έπειτα κοκ… έργο των Αγγέλων είναι το να διακονούν τη σωτηρία μας που είναι έργο του Χριστού μας που γι’ αυτό ήρθε στον κόσμο να σώσει τους ανθρώπους κι επομένως ας μην αμελούμε αυτό το αγγελομίμητο και χριστομίμητο έργο τη σωτηρία και τη διακονία της σωτηρίας των ανθρώπων…

Κι ερχόμαστε στο δια ταύτα: ο Χριστός έχει πολλή διαφορά από τους προφήτες σε υπεροχή μεγάλη και από τους Αγγέλους που διακόνησαν στην ΠΔ και γι’  αυτό εμείς οι πιστοί χριστιανοί πρέπει να προσέχουμε στα λόγια Του περισσότερο παρά στην ΠΔ: τα λόγια Του εμείς τα ακούσαμε και πρέπει να τα προσέχουμε πολύ περισσότερο κι αυτό οφείλουν να το προσέξουν ειδικά όσοι προέρχονται από τους Εβραίους… αλλά κι εμείς ας μην γλιστρίσουμε και πέσουμε σε γκρεμό και χαθούμε –πόσο εύκολο είναι κι αυτό αν δεν προσέξουμε και έπειτα πόσο δύσκολο να σηκωθούμε πάλι από κει αφού μια φορά μόνο και μόνο αρκεί να πέσουμε και παρασυρμένοι και παραπεταμένοι δύσκολα ξαναγυρίζουμε και επανερχόμαστε στην πρώτη μας θέση!

Οι εξ Ιουδαίων λοιπόν πιστεύσαντες ας προσέξουν αφού λόγος αγγέλων –οι δέκα εντολές που παρόντων των αγγέλων εδόθησαν- κοκ και κάθε θεία επέμβαση μέσω αγγέλων στην ΠΔ  ως θ. πρόσταγμα έγιναν όλα αυτά λοιπόν αληθινά και βέβαια και οι φοβέρες εκπληρώθηκαν σε έργα και τίποτε δε διαψεύστηκε από όλα αυτά τα φοβερά και τρομερά και επομένως για σκεφτείτε τώρα που ο ίδιος ο Χριστός ο Υιός του Θεού λάλησε πόσο περισσότερο θα πραγματοποιηθούν! Κι όχι κάποια παράβαση αλλά κάθε παράβαση και παρακοή έλαβε τιμωρία αντίστοιχη καμιά δεν έμεινε ατιμώρητη. Όπου κόλαση εδώ μισθαποδοσία σα να ήταν πληρωμή σε έργο που επιτελέσαμε σε δύσφημα εδώ κι όχι εύφημα κι αγαθά η λέξη τίθεται –όπως άλλοτε αντίστροφα.

Εκεί αγγέλου λόγο δεν ξεφύγαμε εδώ σωτηρία αμελήσαντες πώς να ξεφύγουμε κι εδώ προσοχή θέλει η αντιστοίχιση ΠΔ-ΚΔ: άγγελοι / Χριστός και λόγος απλός / σωτηρία! Σωτηρία υπήρχε και στην ΠΔ αλλά δεν ήταν μεγάλη όπως στην ΚΔ αφού σωματικά σώζονταν μόνο και προσωρινά ενώ εδώ στο Ευαγγέλιο και την ΚΔ πολύ μεγάλη: κατάλυση θανάτου και δαιμόνων απώλεια και Βασιλεία ουρανών και επομένως σωτηρία ψυχική και αιώνια που προξενήθηκαν από το Λόγο του Λόγου κι όχι από αγγέλους…δεν λαλήθηκε από άγγελο ή προφήτη αλλά από τον Κύριο κι από κει μεταδόθηκε και σε μας τους αυτόπτες και υπηρέτες του Θεού Λόγου κι όλα αυτά βεβαιώθηκαν όπως είπαμε και πιο πάνω κι εδώ τονίζουμε περισσότερο ακόμα η σωτηρία μας βεβαιώθηκε δια των Αποστόλων του Κυρίου με σημεία και τέρατα και με θαύματα δηλαδή μεγάλα και μεγαλύτερα κι άρα πιστεύομε όχι σε απόστολο αλλά στον ίδιο το Θεό κι όχι σε άνθρωπο.

Ο Παύλος είχε κι ο ίδιος εμπειρίες σχετικές αλλά και από άλλους Αποστόλους διδάχτηκε και θέλει να είναι πιο κοντά στους ταλαίπωρους εξ Ιουδαίων πιστεύσαντες… αναφέρεται και ιστορία εκκλησιαστική όπου δαίμονας μετασχηματίστηκε σε άνθρωπο και εισήλθε σε καλύβη διορατικού γέροντα κι άνοιξε την ΠΔ και διάβαζε. Ο γέροντας όμως κατάλαβε ποιος ήταν και ρώτησε τι διαβάζει. Ο δαίμονας απάντησε Π. κι ο γέροντας τον ρώτησε την Κ. δεν την ξέρεις; Κι ο δαίμονας εξαφανίστηκε αμέσως γιατί δεν άντεξε ούτε τη λέξη Κ. να ακούσει αφού τέτοια είναι η δύναμη της ΚΔ. Λέει κι ο Ι. Χρυσόστομος ότι όπου σε σπίτι βρίσκεται ΚΔ διάβολος δε μένει!

ΠΗΓΗ: ΔΡΑΜ 2014

ΜΙΧΑΗΛ ΤΣΑΚΙΡΑΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 15 Μάρτιος 2014 22:35