THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχική Ανακοινώσεις - Επίκαιρα Ευχές για τη νέα χρονιά – Αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών και Φάκελοι Υλικού στα Θρησκευτικά

Ευχές για τη νέα χρονιά – Αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών και Φάκελοι Υλικού στα Θρησκευτικά

E-mail Εκτύπωση

Με αφορμή την έναρξη του σχολικού έτους 2017-18, εύχομαι από καρδιάς σε όλους τους/τις θεολόγους εκπαιδευτικούς της περιφέρειας Κρήτης καλή σχολική χρονιά, καλή δύναμη και κάθε επιτυχία στο έργο σας. Κατά τον νέο «στέφανον του ενιαυτού» εύχομαι να έχετε πολλή υγεία, χαρά, πίστη, αγάπη και ελπίδα.

Μετά τις επίκαιρες ευχές, σημειώνω με συντομία μερικές πληροφορίες οι οποίες αφορούν στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου κατά το νέο έτος και ειδικότερα τα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά και την παραλαβή των Φακέλων έντυπου υλικού για όλες τις τάξεις.

  1. Όπως γνωρίζετε, τον Ιούνιο του 2017 αναθεωρήθηκαν τα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και Λυκείου. Τα σχετικά ΦΕΚ έχουν γνωστοποιηθεί στα σχολεία (εγκύκλιοι 103915/Δ2/21-06-2017 και 103918/Δ2/21-06-2017). Οι νέες Υπουργικές Αποφάσεις είναι η 101470/Δ2/16-6-2017 (ΦΕΚ 2104/Β΄/2017) για το Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού-Γυμνασίου και η 99058/Δ2/13-6-2017 (ΦΕΚ 2105/Β΄/2017) για το Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου. Εφεξής, παρακαλώ όλους να συμβουλευόμαστε και να χρησιμοποιούμε τις νέες εκδόσεις των Προγραμμάτων καθώς και των Οδηγών Εκπαιδευτικού (σ.σ. η αναθεώρηση του Οδηγού Εκπαιδευτικού του Λυκείου ολοκληρώνεται εντός των ημερών), επειδή υπάρχουν διαφορές με τις προηγούμενες εκδόσεις. Τα Προγράμματα Σπουδών και οι αντίστοιχοι Οδηγοί Εκπαιδευτικού βρίσκονται στον ιστότοπο του ΙΕΠ: http://iep.edu.gr/el/thriskeftika.
  2. Οι Φάκελοι με το έντυπο διδακτικό υλικό για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου έχουν παραληφθεί και έχει ξεκινήσει η διανομή τους στα σχολεία. Οι μαθητές της Α΄ ΕΠΑΛ θα παραλάβουν τον ίδιο Φάκελο με εκείνον της Α΄ ΓΕΛ, ενώ της Β΄ ΕΠΑΛ θα πάρουν  ξεχωριστό Φάκελο. Οι Φάκελοι έχουν δημοσιευθεί και στον ιστότοπο του ΙΕΠ, στην περιοχή για τα Θρησκευτικά (http://goo.gl/6cgurV), καθώς επίσης στον ιστότοπο «Ψηφιακά Σχολικά Βιβλία» του Υπουργείου Παιδείας, στην περιοχή: http://ebooks.edu.gr/new/allcourses.php (επιλέγετε: Θρησκευτικά / Τάξη / Διδακτικά πακέτα / Βιβλίο Μαθητή [νέο]). Επιπλέον, είναι διαθέσιμο, για αξιοποίηση στη διδασκαλία κατά την κρίση σας, το υλικό στον  ιστότοπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής: http://iep.edu.gr/el/thriskeftika.
  3. Οι Φάκελοι υπηρετούν το Πρόγραμμα Σπουδών και δεν μπορεί να προσεγγιστούν ανεξάρτητα από αυτό. Δεν αποτελούν «διδακτέα ύλη» αλλά διδακτικό υλικό, το οποίο θα αξιοποιηθεί στην τάξη, στο πλαίσιο των μαθησιακών δραστηριοτήτων κάθε ενότητας. Η «διδακτέα ύλη» ή καλύτερα η «προσδοκώμενη μάθηση» ορίζεται στο Πρόγραμμα Σπουδών, το οποίο χρειάζεται να συμβουλευόμαστε, τόσο για το ζήτημα αυτό, όσο για και την προτεινόμενη διδακτική μέθοδο, τις διδακτικές δραστηριότητες και την αξιολόγηση σε κάθε ενότητα. Οι απαντήσεις στα ερωτήματα «τι θα διδάξω», «γιατί θα διδάξω», πώς θα διδάξω», «τι και πώς θα αξιολογήσω» βρίσκονται στο Πρόγραμμα Σπουδών και όχι στους Φακέλους.
  4. Ως προς τις διαδικασίες εφαρμογής των Προγραμμάτων Σπουδών μπορείτε να συμβουλεύεστε τις αναλυτικές οδηγίες του προηγούμενου σχολικού έτους (βλ. http://iep.edu.gr/el/thriskeftika-nomothesia-egkiklioi), όπου υπάρχουν και πίνακες των διδακτέων θεματικών ενοτήτων και οδηγίες κατά  τύπο σχολείου, λαμβάνοντας υπόψη ότι στα σχολεία όπου το μάθημα είναι μονόωρο ο προγραμματισμός της διδασκαλίας διαφοροποιείται.
  5. Στις επιμορφώσεις μας, έχω εξηγήσει τη δυναμική του συνεχόμενου διδακτικού δίωρου και τους λόγους για τους οποίους συστήνεται η εφαρμογή του, στις τάξεις όπου το μάθημα είναι δίωρο, κυρίως λόγω του χρόνου που απαιτούν οι διδακτικές δραστηριότητες που προτείνονται από το Πρόγραμμα. Στις ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, όπου όλοι οι μαθητές εμπλέκονται και συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα, ακόμη και το δίωρο δεν επαρκεί. Επιπρόσθετα, το δίωρο θα εξασφαλίσει ευελιξία και λιγότερο κόπο στους εκπαιδευτικούς. Η ένταξή του στο ωρολόγιο είναι εφικτή και μάλλον λιγότερο κοπιαστική για τους προγραμματιστές.
  6. Η ανακοινωθείσα επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών του Λυκείου για τις Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο ανέτρεψε εν μέρει τον αρχικό σχεδιασμό μου, οι πρώτες επιμορφωτικές συναντήσεις μας να αφορούν στον σχεδιασμό της διδασκαλίας και να γίνουν πριν την έναρξη των μαθημάτων. Παρ’ όλα αυτά, θα προσπαθήσω να τις υλοποιήσουμε το συντομότερο δυνατό.

Με πολλή αγάπη, εύχομαι προς όλες και όλους καλή χρονιά!

Ο Σχολ. Σύμβουλος Θεολόγων

Γεώργιος Στριλιγκάς

 
Διαφήμιση

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση