THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

Kαλώς ορίσατε στη δικτυακή τοποθεσία για το μάθημα των Θρησκευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

Περισσότερα...
 

Εκδήλωση για το «Άσμα Ασμάτων» του Αντώνη Σανουδάκη-Σανούδου


Η Ένωση Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου (Ε.Φ.Ν.Η.) οργανώνει παρουσίαση του βιβλίου «Άσμα Ασμάτων» σε δραματουργική μεταγραφή και μετάφραση του Αντώνη Σανουδάκη-Σανούδου.
Η παρουσίαση θα γίνει στις 15 Ιανουαρίου 2018, ημέρα Δευτέρα και ώρα 7:00 μ.μ., στην αίθουσα «Μανόλης Καρέλλης» Δήμου Ηρακλείου (Ανδρόγεω 2, 2ος όροφος).

Περισσότερα...
 

4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Θεολογίας: "Η Θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο"

Το 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Θεολογίας, με θέμα «Η Θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο», διοργανώνει το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», στις 17 και 18 Μαρτίου 2018. Το φετινό συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην πόλη του Ηρακλείου Κρήτης. Το Μαθητικό Συνέδριο έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.

Το 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Θεολογίας «Η Θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο» απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας και είναι μια καινοτόμος δράση που υλοποιείται από το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» τα τρία τελευταία χρόνια (2014-2017), προκειμένου να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν θεολογικά ζητήματα μέσω της διεπιστημονικότητας και της διαθεματικής προσέγγισης, να αναζητήσουν ήθη και έθιμα συνυφασμένα και με τη θρησκεία τους, να μελετήσουν θέματα που άπτονται της επιστήμης, αλλά και της θρησκείας και να πάρουν θέση απέναντι σε κοινωνικά και άλλα προβλήματα εξετάζοντάς τα και υπό το χρίσμα της χριστιανικής ηθικής.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής είναι μέχρι τις 18 Ιανουαρίου 2018 και η προθεσμία υποβολής των εργασιών μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου 2018. Η ανακοίνωση του προγράμματος θα γίνει το Μάρτιο 2018.

Για περισσότερες πληροφορίες για τη διεξαγωγή του εν λόγω Συνεδρίου (θεματολογία, είδος μαθητικών εργασιών), οι ενδιαφερόμενοι μαθητές και μαθήτριες μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου: http://www.mstheol.edu.gr/ , καθώς και στα τηλέφωνα 6973-248.249 (κ. Αντικουλάνη Κυριακή, ΠΕ01) και 2310-908.700 (κ. Σαλονικίδης Δημήτριος, ΠΕ02) ή στα email: demsalonik@yahoo.gr , kikianti@yahoo.gr .

Δείτε τα σχετικά έγγραφα:

Εγκύκλιος ΥΠΠΕΘ

Ενημερωτικό σημείωμα

 

Βιβλιοπαρουσίαση: Ευαγγέλου Παχυγιαννάκη, Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Θρόνου, Αγιογραφικό Αντιαιρετικό Εγκόλπιο, Άγ. Νικόλαος, 2017, σελ. 183

Κυκλοφόρησε το νέο συγγραφικό πόνημα του Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Θρόνου π. Ευαγγέλου Παχυγιαννάκη, με τίτλο «Αγιογραφικό Αντιαιρετικό Εγκόλπιο». Πρόκειται για μια ευσύνοπτη αναφορά σε διάφορες στρεβλές θέσεις ποικίλων αιρετικών ομάδων, οι οποίες βασίζονται σε παρερμηνεία σχετικών χωρίων από την Αγία Γραφή. Κατά την παρουσίαση αυτή δίνεται έμφαση στην ορθόδοξη προσέγγιση η οποία τεκμηριώνεται με αγιογραφικό υλικό και κατάλληλα ερμηνευτικά σχόλια. Για το έργο του ο συγγραφέας σημειώνει:

«Το ανά χείρας ΕΓΚΟΛΠΙΟ είναι καρπός πολυχρονίου με­λέτης και περιλαμβάνει την αυθεντική ερμηνεία των χω­ρίων εκείνων στα όποια συνήθως αναφέρονται οι αιρετικοί και τα οποία παρερμηνεύοντάς τα τά χρησιμοποιούν για να στηρίξουν τις κακοδοξίες τους. Δημοσιεύτηκε πρώτα σε μορφή ένθετου Ενημερωτικού Φυλλαδίου Αντιαιρετικής Δράσεως, και απαντά με επιστημονική σαφήνεια και κα­θαρότητα πίστεως στις πλάνες των αιρετικών, φιλοδοξών­τας να αποτελέσει το Αγιογραφικό όπλο κάθε συνειδητού χριστιανού, πού ενδιαφέρεται για τον Λόγο του Θεού και αγωνίζεται για την προάσπιση και διαφύλαξη των θεμε­λιωδών αληθειών της πίστεως μας και, φυσικά, για τη σω­τηρία του.

Σήμερα, με τη βοήθεια του Τρισάγιου Θεού, αξιωθή­καμε να δώσομε συγκροτημένο το υλικό αυτό του Ενημε­ρωτικού Φυλλαδίου σε ένα τόμο. Η προσπάθεια μας αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ποιμαντικής μας διακονίας, που μας παρέχεται με τη βοήθεια του έντυπου μέσου επικοινωνίας με τον Λαό του Θεού. Ιδιαίτερα σήμερα, που οι κάθε είδους κοπής και προέλευσης αιρέσεις έχουν κατα­κλύσει την πατρίδα μας, ο προφορικός και ο γραπτός λόγος είναι επιβεβλημένος. Ο ορθόδοξος Χριστιανικός λαός, ιδίως της υπαίθρου, που υφίσταται συχνότερα την επίσκεψη των αιρετικών, έχει ανάγκη κατηχήσεως και δια λόγου προφορικού, άλλα και δια γραφίδος.

Το ανά χείρας Αγιογραφικό-Αντιαιρετικό Εγκόλπιο, είναι απαύγασμα αυτής της προσωπικής μας ευθύνης. Το παραδίδομε με την δέουσα συστολή δια τα ελλείποντα, άλλα με πολλή αγάπη στον Λαό της Χάριτος».

 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, Δ΄ ΩΔΗ

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

Δ΄ ΩΔΗ

ΩΔΗ Δ´ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΑΒΒΑΚΟΥΜ ΠΡΟΦΗΤΟΥ–γ1

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

Ο  Προφήτης Αββακούμ ή Αμβακούμ ήταν από τη φυλή του Συμεών προ της αιχμαλωσίας της Ιερουσαλήμ κι όταν ήρθε ο Ναβουχοδονόσορ στα Ιεροσόλυμα έφυγε στην Οστραγένη και ήταν πάροικος στη γη Ισμαήλ κατά τα συναξάρια κι είναι αυτός που υπό αγγέλου ηρπάγη και το φαγητό που πρόσφερε στους θεριστές το πρόσφερε στον προφήτη Δανιήλ που ταν βλημένος στο λάλλο των λεόντων και το όνομά του σύνθετο αββά πατήρ και κουμ έγερση και επί της φυλακής μου στήσομαι ακούμε στο λόγο περί Πάσχα από δω κι όχι από άλλο προφήτη για την ετυμολογία του ονόματός του επειδή περί εγέρσεως του Χριστού πρόκειται και ως ομώνυμου εγέρσεως προφήτου και έχει τύπο ο προφήτης αυτός του Δεσπότου Χριστού επειδή ερμηνεύεται πατήρ εγέρσεως που δεν είναι άλλος από τον αρχηγό της ζωής μας τον πρωτότοκο εκ των νεκρών και απαρχή των κεκοιμημένων και πατήρ του μέλλοντος αιώνος που του δόθηκε η έγερσή Του και η Ανάσταση κλήρος.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, Γ΄ ΩΔΗ

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

Γ΄ ΩΔΗ

ΩΔΗ Γ´ ΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΙΔΟΣ

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

Η υπόθεση της παρούσης ωδής στάθηκε αυτή ότι δηλαδή ένας άνθρωπος από την Αρμαθαίμ ονομαζόμενος Ελκανά και πήρε δυο γυναίκες από τις οποίες η μια ονομάζονταν Φεννάνα κι η άλλη Άννα αλλά η μια ήταν στείρα δηλαδή η Άννα κι η άλλη γένναγε παιδιά από το οποίο και αγαπήθηκε από τον άντρα της Ελκανά περισσότερο. Η Άννα λοιπόν επειδή είχε θλίψη μεγάλη στην καρδιά της γιατί δε γένναγε παιδί δεν πρόστρεξε σε γιατρό ούτε και μεταχειρίστηκε βότανα και γιατρικά και τέχνες ανθρώπινες να γεννήσει καθώς το κάνουν σήμερα οι περισσότερες στείρες γυναίκες των χριστιανών αλλά πρόστρεξε στο Θεό και ανέβηκε στη σηλώμ στον οίκο του Κυρίου όπου ήταν η κιβωτός του Θεού κι εκεί έκλαψε και νήστεψε και παρακάλεσε τον Κύριο αν της χαρίσει τέκνο να το αντιχαρίσει πάλι στο Θεό για να βρίσκεται ενώπιόν Του και να Τον υπηρετεί ιερώς έως του θανάτου του.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, B΄ ΩΔΗ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ (δ΄μέρος)

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

B΄ ΩΔΗ

ΩΔΗ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ

Ευφράνθητε ουρανοί...(δ)

33.Τη ζέση και φλόγα των σαρκικών επιθυμιών των Ιουδαίων οίνο κια θυμό δρακόντων ονόμασε εδώ ο θείος προφήτης και την υπερηφάνεια και παρακοή τους θυμό ασπίδων και γιατί καθώς η ασπίδα κείνη μόνη η καλουμένη Παλαμναία από όλα τα άλλα τα θηρία φράζει τα αυτιά της με την ουρά της να μην ακούσει τις επωδές και γητέματα των κυνηγών της και το κάνει όπως λένε για να μην ακούσει από την υπερηφάνεια που χει και δε θέλει να ημερωθεί κι ακολούθως πιαστεί από τους κυνηγούς κι έτσι βρίσκεται κάτω ταπεινωμένη σε κείνους κι έτσι κι οι Ιουδαίοι έφραξαν τα αυτιά τους και δε θέλησαν να ακούσουν τα λόγια του Θεού από την υπερηφάνειά τους και γι’ αυτό δε θέλησαν να υποταχτούν σ’ Αυτόν.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, B΄ ΩΔΗ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ (γ΄μέρος)

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

B΄ ΩΔΗ

ΩΔΗ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ

Οι εχθροί ημών ανόητοι...(γ΄)

21.Εδώ οι προφήτης δηλώνει πως ο λαός των Ιουδαίων αποβλήθηκε για τις αμαρτίες του ενώ τα ασύνετα έθνη διαλέχτηκαν όχι δια άλλου κανενός παρά δια Ιησού Χριστού επειδή Αυτός λέει τα λόγια αυτά αφού λέει οι Εβραίοι Με παραζήλωσαν και με παρακίνησαν σε ζηλοτυπία καθότι με εγκατέλειψαν και προτίμησαν την αγάπη της λατρείας των ου θεών δηλαδή των ψευδώνυμων θεών και με παρόργισαν με τα είδωλά τους και για τούτο και γω θα παρακινήσω τους Εβραίους σε ζηλοτυπία καθότι θα τους αποβάλω και θα προτιμήσω άλλα έθνη ουκ όντα και ασύνετα αφού ουκ έθνος το σύστημα των χριστιανών επειδή δεν είναι καθαυτό έθνος αλλά από διάφορα έθνη συντίθεται και συλλέγεται και τόσο πολλά πνευματικά αγαθά έχω να τους δώσω ώστε να κάνω τους Εβραίους να ζηλέψουν για την ευτυχία και πλουτισμό τους κι από τη ζήλεια τους αυτή να μεταβηλθούν στην πίστη του Χριστού στοχαζόμενοι πως οι πρώην ασύνετοι εθνικοί έγιναν τόσο σοφοί επειδή πίστεψαν στον Ιησού Χριστό ήμεν ποτε και ημείς ανόητοι και απειθείς και πλανώμενοι και δουλεύοντες επιθυμίαις και διάγοντες στυγητοί και μισούντες αλλήλους.

Περισσότερα...
 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Διαφήμιση

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ

We have 49 guests online

ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 920517

ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΤΟΥΣ 150 ΨΑΛΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΑΝΑΚΤΟΣ ΔΑΒΙΔ, ΚΑΘΙΣΜΑ Κ΄

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΤΟΥΣ 150 ΨΑΛΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΑΝΑΚΤΟΣ ΔΑΒΙΔ

ΚΑΘΙΣΜΑ Κ΄

ΨΑΛΜΟΣ ΡΜΓ΄-143

Συνέσεως τω Δαβίδ προς Γολιάθ.

O  παρών συνεγράφη έπειτα από πολλές νίκες του προφήτη και δι᾽αυτού ευχαριστεί για όλες το Θεό και νοητός Γολιάθ ο κοινός εχθρός όλων των ανθρώπων διάβολος.

1.Ας είναι αινετός και δεδοξασμένος ο Θεός μου που κατευόδωσε στον αισθητό πόλεμο κατά των εχθρών μου τα χέρια μου και τα δάκτυλά μου και μου έδωσε δύναμη να τους νικήσω και να υψώσω τέτοια τρόπαια κατ᾽αυτών αλλά και στο νοητό πόλεμο των δαιμόνων και των παθών ευοδώνονται κι ευδοκιμούν τα χέρια κείνα που συχνάκις εκτείνονται στην αρετή και υψώνονται προς το Θεό στην προσευχή και άλλως διδασκόμενος ο προφήτης υπό Κυρίου κινούσε τα χέρι του σε παράταξη και τα δάχτυλά του σε πόλεμο κι έτσι με τα σωματικά του μέλη πολεμούσε και νικούσε τους αισθητούς εχθρούς ενώ δια των αυτών πολεμούσε και νικούσε και τους νοητούς τους δαίμονες και τα πάθη όπως κι εμείς οι χριστιανοί διδασκόμαστε υπό του Χριστού τα χέρια μας να υψώνουμε στο Θεό δια της προσευχής και έτσι να κινούμαστε σε παράταξη και τα δάκτυλά μας σε πόλεμο τυπώνοντας δι᾽αυτών το σημείο του τιμίου Σταυρού κι έτσι να πολεμάμε και να νικάμε τα πάθη και το διάβολο.

Περισσότερα...