THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, Η΄ ΩΔΗ

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

Η΄ ΩΔΗ

ΥΜΝΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

Η ογδόη ωδή αυτή είναι ενωμένη με την εβδόμη καθότι και αυτήν  οι τρεις παίδες εξεφώνησαν μέα στην κάμινο όταν βρέθηκαν ακολούθως μετά από κείνην αλλά οι θείοι πατέρες όμως της εκκλησίας τη χώρισαν και σε δυο τη μοίρασαν διορίζοντας τη μια στην τάξη της εβδόμης και την άλλη στην τάξη της ογδόης κι αφού λοιπόν οι μακάριοι τρεις παίδες δοξολόγησαν αποφατικώς το Θεό και υπεροχικώς δια του υπερύμνητος και υπερυψούμενος όπως προείπαμε τώρα εδώ Τον δοξολογούν έπειτα και καταφατικώς δια της θέσεως των όντων γιατί κατά τον θεοφόρο Μάξιμο ο Θεός και πάντα εστι θεοπρεπώς και ουδέν των πάντων υπερουσίως και πάλι άλλος αλλαχού ο Θεός και εκ πάντων υμνείται ως πάντων αίτιος και εξ ουδενός ως πάντων υπερκείμενος.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, Ζ΄ ΩΔΗ (δ΄ μέρος)

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

Ζ΄ ΩΔΗ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ

Ευλογημένος εί ο επί θρόνου δόξης της Βασιλείας Σου- β

17.Βλέπε αναγνώστη πόση ωφέλεια και κέρδος προξενούν στον άνθρωπο οι συμφορές και θλίψεις γιατί οι Ιουδαίοι έχοντας πρότερ άνεση και ελευθερία δεν ακολούθησαν στις προσταγές του Θεού ούτε και Τον φοβήθηκαν αλλά αφού σκλαβώθηκαν και θλίβηκαν τώρα λένε εδώ διαμέσου των τριών παίδων πως ακολουθούν το Θεό με όλη τους την καρδιά και Τον φοβούνται περισσότερο από το Ναβουχοδονόσορα και την κάμινο και ζητούν το πρόσωπό Του γιατί το πλήθος των συμφορών απάλυνε τη σκληρότητά τους και άλλους αντ’ άλλων έκανε.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, Ζ΄ ΩΔΗ (γ΄ μέρος)

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

Ζ΄ ΩΔΗ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ

Ευλογημένος εί ο επί θρόνου δόξης της Βασιλείας Σου- β

17.Βλέπε αναγνώστη πόση ωφέλεια και κέρδος προξενούν στον άνθρωπο οι συμφορές και θλίψεις γιατί οι Ιουδαίοι έχοντας πρότερ άνεση και ελευθερία δεν ακολούθησαν στις προσταγές του Θεού ούτε και Τον φοβήθηκαν αλλά αφού σκλαβώθηκαν και θλίβηκαν τώρα λένε εδώ διαμέσου των τριών παίδων πως ακολουθούν το Θεό με όλη τους την καρδιά και Τον φοβούνται περισσότερο από το Ναβουχοδονόσορα και την κάμινο και ζητούν το πρόσωπό Του γιατί το πλήθος των συμφορών απάλυνε τη σκληρότητά τους και άλλους αντ’ άλλων έκανε.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, Ζ΄ ΩΔΗ (β΄ μέρος)

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

Ζ΄ ΩΔΗ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ

Ευλογημένος εί ο επί θρόνου δόξης της Βασιλείας Σου- β

17.Βλέπε αναγνώστη πόση ωφέλεια και κέρδος προξενούν στον άνθρωπο οι συμφορές και θλίψεις γιατί οι Ιουδαίοι έχοντας πρότερ άνεση και ελευθερία δεν ακολούθησαν στις προσταγές του Θεού ούτε και Τον φοβήθηκαν αλλά αφού σκλαβώθηκαν και θλίβηκαν τώρα λένε εδώ διαμέσου των τριών παίδων πως ακολουθούν το Θεό με όλη τους την καρδιά και Τον φοβούνται περισσότερο από το Ναβουχοδονόσορα και την κάμινο και ζητούν το πρόσωπό Του γιατί το πλήθος των συμφορών απάλυνε τη σκληρότητά τους και άλλους αντ’ άλλων έκανε.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ, Ζ΄ ΩΔΗ (Προλεγόμενα)

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

Ζ΄ ΩΔΗ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

Η υπόθεση της παρούσης προσευχής υπήρξε η εξής οι άγιοι τρεις παίδες Ανανίας, Αζαρίας και Μισαήλ ήταν κατά το γένος Ιουδαίοι και σκλαβώθηκαν στη Βαβυλώνα μαζί με τους άλλους Ιουδαίους στους χρόνους του Ναβουχοδονόσορος βασιλέως Βαβυλώνος κι ήταν νέοι κατά την ηλικία κι ωραίοι κατά την όψη και συνετοί και φρόνιμοι κατά το νου και παραδόθηκαν στην επιστασία του Ασφανέζ αρχιευνούχου του βασιλέως μαζί με τον προφήτη Δανιήλ να τους τρέφει από τα βασιλικά φαγητά και να τους μαθητεύει κάθε γραμματική και σοφία σοφών Βαβυλώνος που τους μετωνόμασε με ονόματα Βαβυλωνικά το Δανιήλ Βαλτάσαρ και Ανανία, Αζαρία και Μισαήλ Σεδράχ, Αβδεναγώ και Μισάχ κι επειδή εξ ιδίας προαιρέσεως προτίμησαν καλλίτερα να τρέφονται όσπρια κι άλλους καρπούς παρά να μολυνθούν από τα φαγητά τα βασιλικά για τούτο έλαβαν χάρη παρά Θεού κι όταν παραστάθηκαν ενώπιον του βασιλέως φάνηκαν δεκαπλάσια πλεόν ωραιότεροι και σοφότεροι από όλους τους μάγους και σοφούς που βρέθηκαν στην βασιλεία εκείνη.

Περισσότερα...
 

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ ς΄ ΩΔΗ

KHΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΔΩΝ

ς΄ ΩΔΗ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΙΩΝΑ ΤΟΥ  ΠΡΟΦΗΤΟΥ

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

Η υπόθεση της παρούσης προσευχής είναι πως ο προφήτης Ιωνάς προστάχτηκε από το Θεό να πάει στη Νινευί τη μεγάλη πόλη των Ασσυρίων να κηρύξει εκεί και να πει έτι τρεις ημέραι και Νινευί καταστραφήσεται με σκοπό οι κάτοικοι στην πόλη να ακούσουν το κήρυγμά του και να μετανοήσουν από τις κακίες τους αφού κάθε κακία και παρανομία μεταχειρίστηκαν ζώντας σε ασέλγεια και μαγείες και φαρμακείες σχολάζοντας που ήταν και το εξαίρετο έργο των Ασσυρίων και Χαλδαίων ώστε κι ο προφήτης Ναούμ να πεί γι’ αυτήν την πόλη ω πόλη αιμάτων όλη ψευδής αδικίας πλήρης πόρνη καλή και επίχαρις ηγουμένη φαρμάκων η πωλούσα έθνη εν τη πορνεία αυτής και λαούς εν τοις φαρμάκοις αυτής.

Περισσότερα...
 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Διαφήμιση

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ

We have 5 guests online

ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 951778

ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ

Βιβλιοπαρουσίαση: Ιω. Κανιολάκη, Η Εσχατολογική Τράπεζα του Κυρίου

Κυκλοφόρησε το νέο συγγραφικό πόνημα του συναδέλφου θεολόγου Ιωάννη Κανιολάκη, Διευθυντή του 3ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, με τίτλο «Η εσχατολογική Τράπεζα του Κυρίου. Σπουδή στην περί της Θείας Λειτουργίας παράδοση της Εκκλησίας».

Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα θεολογική εργασία στην οποία ο συγγραφέας, με αφορμή συνήθεις ελλιπείς ερμηνευτικές προσεγγίσεις και απλουστεύσεις, προσεγγίζει ιστορικά και ερμηνευτικά τον εσχατολογικό προσανατολισμό της Θείας Ευχαριστίας, καθώς και επιμέρους στοιχεία αυτής της διάστασης, βασιζόμενος τόσο στο ιστορικό και θεολογικό πλαίσιο  ερμηνείας του μυστηρίου από μεγάλους πατέρες της Εκκλησίας όσο και στη σχετική σύγχρονη βιβλιογραφία.

Το βιβλίο προσφέρει στον αναγνώστη βασική ενημέρωση για το θεμελιώδες αυτό θέμα, καθώς και κατάλληλη ερμηνευτική υποστήριξη για να μελετήσει τα κείμενα και τα δρώμενα του μυστηρίου με βάση το εσχατολογικό νόημά του. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός των άλλων, αποτελεί κατάλληλο και ευσύνοπτο βοήθημα για τη θεμελίωση διδακτικών προσεγγίσεων του μυστηρίου, όπως αυτό αδρομερώς παρουσιάζεται στο μάθημα των Θρησκευτικών.

Περισσότερα...