THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

Διήμερο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά

Στις 8 και 9 Μαΐου 2017 θα πραγματοποιηθεί κατά τόπους η επιμόρφωση των Σχολικών Συμβούλων Δημοτικής Εκπαίδευσης και των θεολόγων εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κρήτης στα Νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε στα σχολεία τα σχετικά έγγραφα γύρω από την επιμόρφωση, καθώς επίσης εξέδωσε εντολή αποδέσμευσης δύο ημερών των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 01 από τα σχολικά τους καθήκοντα, προκειμένου να συμμετάσχουν ανά νομό ή περιοχή στα διήμερα επιμορφωτικά προγράμματα, τα οποία θα πραγματοποιηθούν σε ολόκληρη τη χώρα, ξεκινώντας από το διήμερο 8 και 9 Μαΐου.

Στην Κρήτη θα λειτουργήσουν τέσσερα επιμορφωτικά κέντρα:

Α. Για τους εκπαιδευτικούς του νομού Λασιθίου: 2ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας.

Β. Για τους εκπαιδευτικούς του νομού Ηρακλείου: ΠΕΚ Ηρακλείου.

Γ. Για τους εκπαιδευτικούς του νομού Ρεθύμνου: Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου.

Δ. Για τους εκπαιδευτικούς του νομού Χανίων: 1ο Γενικό Λύκειο Χανίων.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δημοτικής Εκπαίδευσης θα λάβουν μέρος στα τμήματα που ήδη έχουν δηλώσει.

Δείτε τα σχετικά έγγραφα:

Υπουργική Απόφαση για την αποδέσμευση από τα σχολικά καθήκοντα

Διαβιβαστικό έγγραφο Υπουργικής Απόφασης

Πρόσκληση για την επιμόρφωση

Πίνακας επιμορφωτικών κέντρων και επιμορφωτών

Πρόγραμμα επιμορφωτικού διήμερου

 

Εκδήλωση παρουσίασης βιβλίου της Βλασίας Μιχαηλίδου Τριπολιτάκη στο Ρέθυμνο

Το Σάββατο 6 Μαΐου 2017, στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ι. Ναού των Αγ. Τεσσάρων Μαρτύρων Ρεθύμνου, θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου H Ζωή στην Εντατική”, της φιλολόγου, ιστορικού M.Sc, κατηχήτριας του Ι.Ν. των Αγ. Τεσσάρων Μαρτύρων, Βλασίας Μιχαηλίδου Τριπολιτάκη.

Ομιλητές:

Ο πανοσ. αρχιμ. Παρθένιος, ηγούμενος της Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου Ατάλης - Μπαλή

Η κ. Αναστασία Κοπανάκη, θεολόγος M.Sc. - συγγραφέας

Η κ. Ειρήνη Κλάδου, θεολόγος, εκπαιδευτικός μουσικής ειδικής αγωγής, M.Sc.

Συντονιστής: ο κ. Θεόδ. Ρηγινιώτης, θεολόγος - συγγραφέας

Την εκδήλωση θα πλαισιώσει η χορωδία του Μουσικού Καρπού, με τη συνοδεία των μουσικών Αντ. Μαυράκη (τρομπέτα) και Ισιδώρας Χαλκιαδάκη (πιάνο).

Έσοδα από την πώληση του βιβλίου θα διατεθούν για την ενίσχυση του Συλλόγου Γονέων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ν. Ρεθύμνης..

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με τη στήριξη της Ιεράς Μητροπόλεως Ρεθύμνης κι Αυλοποτάμου.

 

Εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου της Σπ. Αθανασοπούλου - Κυπρίου "Στο όριο"

Το Σάββατο 29 Απριλίου 2017, στις 14.00', θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του νέου βιβλίου της Σπυριδούλας Αθανασοπούλου- Κυπρίου, θεολόγου-διδάσκουσας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, με τίτλο «Στο όριο».

Η εκδήλωση θα γίνει στο βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκης (Οδός 1821, αρ. 10 Ηράκλειο Κρήτης).

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:

-     Χριστόφορος Ελ. Αρβανίτης, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας του Χριστιανισμού και της Θρησκείας στην ΠΑΕΑ Κρήτης

-     Δέσποινα Λιμνιωτάκη, Ψυχολόγος MSc

-     Δημήτρης Νινίκας, καθηγητής θρησκευτικών Α' Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου

Την παρουσίαση θα συντονίζει ο Γιώργος Στριλιγκάς, σχολικός σύμβουλος θεολόγων

Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Περισσότερα...
 

Η θεία λειτουργία ως προεικόνιση της δευτέρας παρουσίας και της Βασιλείας του Θεού. Με βάση τη μελέτη του Ιωάννη Εμμ. Κανιολάκη "Η εσχατολογική τράπεζα του Κυρίου"

Η θεία λειτουργία ως προεικόνιση της δευτέρας παρουσίας και της Βασιλείας του Θεού

Με βάση τη μελέτη του Ιωάννη Εμμ. Κανιολάκη Η εσχατολογική τράπεζα του Κυρίου

Επιμέλεια Θ. Ι. Ρηγινιώτης

Η δομή της θείας λειτουργίας είναι τέτοια, ώστε να συνιστά συμβολική επανάληψη της ζωής του Χριστού, από τη γέννηση ώς την ανάστασή Του. Υπάρχει όμως και μια δεύτερη, βαθύτερη ερμηνεία της, σύμφωνα με την οποία είναι συμβολισμός (προεικόνιση) της δευτέρας παρουσίας και της Βασιλείας του Θεού.

Στη σύνδεση της θείας λειτουργίας με τη δευτέρα παρουσία και τη Βασιλεία του Θεού αναφέρεται η σύντομη, αλλά περιεκτική και εμπεριστατωμένη μελέτη του θεολόγου και γυμνασιάρχη Ιωάννη Εμμ. Κανιολάκη Η εσχατολογική τράπεζα του Κυρίου, που εκδόθηκε στο Ρέθυμνο το 2014 (*).

Ο Ιησούς Χριστός πολλές φορές παρομοίαζε τον εαυτό Του με Νυμφίο (δηλαδή γαμπρό), την Εκκλησία (δηλαδή το σύνολο των χριστιανών) με Νύμφη (νύφη), το έργο Του στον κόσμο με γάμο και τον παράδεισο με το τραπέζι, το γλέντι αυτού του γάμου.

Γι’ αυτό, οι άγιοι διδάσκαλοι του χριστιανισμού (που τους ονομάζουμε Πατέρες της Εκκλησίας) συνεχίζουν να παρομοιάζουν τον παράδεισο με γαμήλιο γλέντι, με τράπεζα, δηλαδή τραπέζι, που την ονομάζουν εσχατολογική τράπεζα, δηλαδή τραπέζι της δευτέρας παρουσίας, αιώνιο τραπέζι – η λέξη τράπεζα στα αρχαία ελληνικά σημαίνει τραπέζι και όχι την τράπεζα όπου καταθέτουμε τα χρήματά μας.

Περισσότερα...
 

"ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ ΕΝΔΥΕΙ ΕΥΠΡΈΠΕΙΑΝ…"

«ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ ΕΝΔΥΕΙ ΕΥΠΡΈΠΕΙΑΝ…»

Του Πρωτ. Ευαγγέλου Παχυγιαννάκη

Τα μεσάνυχτα της Μιας Σαββάτων υπάρχει μια υπέροχη φωτολουσμένη εικόνα στους Ορθοδόξους ναούς όλου του κόσμου.  Ο Επίσκοπος ή ο Ιερέας ντυμένοι στα λευκά άμφιά τους, παίρνουν το φως από το ακοίμητο καντήλι της Αγίας Τράπεζας κι ύστερα από την Ωραία Πύλη  καλούν τους πιστούς, με βροντερή και συγχρόνως  χαρούμενη φωνή:  «Δεῦτε, λάβετε φῶς!» Και οι πιστοί προσέρχονται με ευλάβεια ν’ ανάψουν το δικό τους κερί και να μεταφέρουν το αναστάσιμο φως στο σπίτι τους και στη ζωή τους.

Παμπάλαιο το έθιμο αυτό, που στο άναμμα του αναστάσιμου κεριού, συμπυκνώνει τη νοσταλγία και την ελπίδα. Περάσαμε όλο το σκάμμα της Αγίας Τεσσαρακοστής συντροφιά με την μακαρία χαρμολύπη, νιώθοντας τον οδυρμό της ξενητείας μας, που πυκνώνει μέσα σε σαράντα ημέρες όλη την περιπέτειά μας στον κόσμο αυτό της φθοράς και του πόνου. Ζήσαμε με νήψη και προσευχή, με κατάνυξη και νηστεία, τροφοδοτώντας την πνευματική μας  ζωή, για να βλαστίσει το  άνθος της νοσταλγίας, το χαρμόσυνο Πάσχα. Και τώρα, κρατώντας το αναμμένο κερί της Ανάστασης στο ύψος αυτής της νοσταλγίας, αναβλαστάνει ένα άλλο άνθος, το άνθος της ελπίδας που γίνεται κι αυτό ένα με τη φλόγα της νοσταλγίας για το πέρασμα σ’ ένα άλλο Πάσχα, το συνεχές και το αιώνιο, ενός άλλου κόσμου στην αιώνια βασιλεία του Θεού.

Αυτή η νοσταλγία και η ελπίδα συνταιριασμένες αποτελούν το πλήρωμα τούτης της ζωής και το αγκάλιασμά της με την άλλη, την επέκεινα του Τάφου. Τὶ όμορφα που τα έχει οικονομήσει η αγία μας Εκκλησία! Με πολλή σκέψη ερανίζεται από τον περιβάλλοντα κόσμο την προτύπωση της Αναστάσεως. Τίποτε στον κόσμο αυτό δεν χάνεται. Όλα πεθαίνουν για να ζήσουν. Μαραίνεται το άνθος και πεθαίνει για να βγεί μέσα από τον πεθαμένο σπόρο ένας καινούριος βλαστός, ένα καινούργιο άνθος. Θάβεται βαθιά στη γη  και σαπίζει ο σπόρος του σιταριού για να βλαστήσει εκατονταπλασίονα! Πεθαίνει ο άνθρωπος  και τα οστά του άφθαρτα ευωδιάζουν και από τώρα προοιωνίζονται τους καρπούς της Αιωνιότητος.

Περισσότερα...
 

Πότε αναστήθηκε ο Χριστός;

Το ερώτημα αυτό μπορεί ίσως να θεωρηθεί δευτερεύον ή και περιττό από πολλούς Χριστιανούς, μπροστά στο υπερβατικό γεγονός της Ανάστασης του θεανθρώπου, όμως παραμένει ακόμη και σήμερα, 2000 περίπου χρόνια από τότε που συνέβη, ανοικτό, αφού δεν έχει απαντηθεί με ακρίβεια, παρά το ότι για πολλά, ακόμη και προ Χριστού γεγονότα, γνωρίζουμε με ακρίβεια το έτος που συνέβησαν. Απλά υπάρχουν κάποιες πολύ πιθανές ημερομηνίες τις οποίες θα δούμε παρακάτω.

Πράγματι, προκαλεί έκπληξη και απορία το γεγονός ότι ενώ οι ευαγγελιστές αναφέρουν πάρα πολλά για την ζωή, τη δράση, τα πάθη και την Ανάσταση του Χριστού, δεν  αναφέρουν γι’ αυτά ένα αντίστοιχο έτος και ημερομηνία, πέρα από το γνωστό και μονότονο «επί ποντίου Πιλάτου», ενώ βέβαια αναφέρουν την ημέρα και την ώρα του θανάτου. Ίσως η χρονολόγηση των ετών που γινόταν την εποχή αυτή, με αρχή  το  «έτος κτίσεως της Ρώμης»,  να μην ήταν ευρέως σε χρήση και να προτιμούταν η «εποχή» ηγεμόνων ή αυτοκρατόρων. Να σημειώσουμε ακόμη ότι σπανίζουν οι αναφορές των ιστορικών της εποχής (Ιώσηπος κ.ά.)  για τον Χριστό, ίσως επειδή ο Χριστιανισμός θεωρήθηκε αρχικά ως μια αίρεση του Ιουδαϊσμού, υπόθεση δηλαδή μιας μικρής μειοψηφίας στη μακρινή αυτή περιοχή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Περισσότερα...

 

Θεολογικές παρεμβάσεις στο συνέδριο του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης "Φυσικής δρώμενα"

Ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης οργανώνει το 1ο του Συνέδριο με τίτλο «Φυσικής Δρώμενα». Το  Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο την 31η Μαρτίου (αίθουσα Ανδρόγεω) και την 1η Απριλίου 2017 (2ο ΓΕΛ). Στο  Συνέδριο θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από ολόκληρη την Κρήτη, με στόχο την αλληλεπίδραση Φυσικών από όλους τους χώρους δραστηριότητας, από την τάξη μέχρι και το ερευνητικό εργαστήριο.

Στο πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνονται:

  • Κεντρικές ομιλίες – προφορικές εισηγήσεις
  • Αναρτημένες ανακοινώσεις – πόστερ
  • Παρουσιάσεις σχεδίων εργασίας (projects) και γενικά καινοτόμων διδακτικών σεναρίων που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του σχολείου (επιθυμητή η ενεργός συμμετοχή μαθητών-μαθητριών).
  • Ερευνητικές εργασίες – δραστηριότητες ερευνητών ή ομάδων ερευνητών
  • Θεατρικά και μουσικά έργα.

Μεταξύ των εισηγήσεων περιλαμβάνονται επίσης:

Στρογγυλό τραπέζι, με θέμα: «Η Ορθόδοξη Θεολογία έναντι των Φυσικών Επιστημών σήμερα». Συμμετέχουν οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί:

Γιώργος Στριλιγκάς, Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων:  «Θεολογία και φυσικές επιστήμες: Τα όρια της Ορθόδοξης γνωσιολογίας και οι πρόσφατες αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου»

Γιώργος Βαρδαβάς, θεολόγος εκπαιδευτικός: «Θεολογία και φυσικές επιστήμες: Από την καχυποψία στη συνύπαρξη»

Παναγιώτης Ασημακόπουλος, θεολόγος εκπαιδευτικός: «Επιστήμη και θρησκεία στα μαθητικά θρανία»

Εισήγηση με θέμα: «Θετικές Επιστήμες και θρησκεία: ο διάλογος ως αναγκαιότητα για τη συνύπαρξη», Αρβανίτης Χριστόφορος, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας.

Δείτε το πρόγραμμα του Συνεδρίου

Άλλες πληροφορίες για το Συνέδριο

 

Επιμορφωτικές συναντήσεις θεολόγων εκπαιδευτικών

Ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Κρήτης προσκαλεί τους θεολόγους εκπαιδευτικούς των Ημερήσιων και Εσπερινών  Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ. της ευρύτερης περιοχής Ηρακλείου (σχολεία της πόλης του Ηρακλείου και των βόρειων επαρχιών του ν. Ηρακλείου) να προσέλθουν σε επιμορφωτική συνάντηση, με θέμα «Σχεδιασμός και μέθοδοι διδασκαλίας σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά», ως εξής:

Α. Οι θεολόγοι των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ: Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017, ώρα 12:00-14:00, στο 10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου (Μενελάου 4-6, κόμβος Γιόφυρου).

Β. Οι θεολόγοι των Γυμνασίων: Την Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017, ώρα 12:00-14:00, στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου (Μάχης Κρήτης 52, βορειοδυτικά της Χανιόπορτας).

 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Διαφήμιση

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ

We have 24 guests online

ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 878690

ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ

Ουγκάντα - Κένυα: Η συμβολή της Ορθόξοξης Εκκλησίας στον αγώνα για την ανεξαρτησία της Αφρικής

Μελετώντας την ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην υποσαχάρια Αφρική (δηλ. στις χώρες από την έρημο Σαχάρα και κάτω) διαπιστώνουμε κάτι συγκινητικό: την εμπλοκή των Ορθοδόξων Εκκλησιών στους αγώνες των αφρικανικών λαών για την απελευθέρωσή τους από τους δυτικοευρωπαίους αποικιοκράτες και ιδιαίτερα τους Άγγλους.

Στο άρθρο «Orthodox Mission in Tropical Africa» του Νοτιοαφρικανού Stephen Hayes, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Missionalia, the journal of the Southern African Missiological Society (και αναδημοσιεύεται στο Διαδίκτυο, όπου μπορείτε να το αναζητήσετε), διαβάζουμε πως οι περισσότεροι δυτικοευρωπαίοι συγγραφείς που έγραψαν για την ιστορία της χριστιανικής ιεραποστολής στην Αφρική, δεν αναφέρονται καθόλου (ή σχεδόν καθόλου) στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Ένας λόγος που εντοπίζει γι’ αυτό, είναι η προκατάληψη των ρωμαιοκαθολικών και των προτεσταντών απέναντι στις Ορθόδοξες Εκκλησίες των αφρικανικών χωρών, επειδή πολλές από αυτές ταυτίστηκαν με την πάλη ενάντια στην αποικιοκρατία.

Περισσότερα...