THEOLOGOI-KRITIS.SCH.GR

Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Τα Θρησκευτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κρήτης

Η Καινή Διαθήκη και οι αντιρρήσεις για την αξιοπιστία της

Αυτό το άρθρο δεν προσφέρει κάποια νέα γνώση στους θεολόγους, όμως μια τέτοια συνοπτική παρουσίαση ίσως παρέχει τη δυνατότητα παιδαγωγικής αξιοποίησης. Το άρθρο τίθεται στη διάθεση κάθε συναδέλφου θεολόγου για οποιουδήποτε είδους εποικοδομητική χρήση, ακόμη και χωρίς αναφορά στην πηγή.

Προηγήθηκε αντίστοιχη παρουσίαση για την Παλαιά Διαθήκη.

Περισσότερα...
 

Παλαιά Διαθήκη: ιερό βιβλίο ή όχι;

Το περιεχόμενο αυτού του άρθρου είναι πολύ γνωστό στους θεολόγους, όμως αυτή η συνοπτική παρουσίαση ίσως προσφέρει τη δυνατότητα παιδαγωγικής αξιοποίησης. Το άρθρο τίθεται στη διάθεση κάθε συναδέλφου θεολόγου για οποιουδήποτε είδους εποικοδομητική χρήση, ακόμη και χωρίς αναφορά στην πηγή.

Θα ακολουθήσει αντίστοιχη παρουσίαση για την Καινή Διαθήκη.

Περισσότερα...
 

Αξιολόγηση μαθητών στο Λύκειο (Π.Δ. 46/2016)

Εκδόθηκε νέο ΠΔ για την αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο (Π.Δ. 46/2016, ΦΕΚ Α΄74/22-04-2016).

Δείτε το Π.Δ. 46/2016

 

"ΠΟΛΛΑ ΔΕ ΘΕΛΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ"

Δύο είναι τα σημαντικότερα γεγονότα της επιγείου ζωής του Χριστού, τα οποία, τοποθετημένα στον ετήσιο εορτολογικό κύκλο της Εκκλησίας με σοφία από τους θεοφόρους Πατέρες, διαποτίζουν ολόκληρη τη ζωή των πιστών. Είναι  τα Χριστούγεννα και η Ανάσταση. Κι ανάμεσά τους όλα τα άλλα γεγονότα που συνθέτουν την επί γης ἐν σαρκὶ παρουσία του Θεανθρώπου, Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές, διαποτίζονται και εμπνέονται από τα δύο αυτά θαύματα, τα απρόσιτα στην ανθρώπινη λογική, που καλείται όμως να βιώσει ο άνθρωπος υπαρξιακά στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας. Όλοι οι άνθρωποι, οι βαπτισμένοι στο όνομα του δι’  ημάς νηπιάσαντος Θεού Λόγου, Σταυρωθέντος και Αναστάντος Χριστού, όπου γης, συνδέονται μαζί Του και μεταξύ τους με τον υπαρκτικό αόρατο στην ουσία προσιτό όμως και ορατό στις ενέργειές του σύνδεσμο της χάριτος του Αγίου Τριαδικού μας Θεού. Η αγαπητική σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και τον συνάνθρωπο.

Περισσότερα...
 

Επιστημονικό Συμπόσιο εν όψει της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας

Εν όψει της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας η Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης και το Πανεπιστήμιο "Νεάπολις" της Κύπρου οργανώνουν Επιστημονικό Συμπόσιο, στις 15 και 16 Μαΐου, στο Ηράκλειο. Το Συμπόσιο θα λάβει χώρα στην Αίθουσα Τελετών της Πατριαρχικής Ανώτατης Εκλησιαστικής Ακαδημίας Κρήτης.

Δείτε το Πρόγραμμα του Συμποσίου...

 

Έθιμα ή Πάσχα

Αυτοέλεγχος και φύγαμε....

- Αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι εν μέσω μιας εθιμοτυπικής, επετειακής και πολυφωτισμένης εκδήλωσης; Ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός. Κατά πάσα πιθανότητα, θα περάσει δίπλα σου χωρίς να το καταλάβεις. Πίσω από τα φώτα, πέρα από την εκδήλωση.

- Βλέπεις ότι δεν «τρελαίνεσαι» (σε εισαγωγικά) με το φολκλορικό και συναισθηματικό περιτύλιγμα του Πάσχα; Καλύτερα!! Προτιμότερο είναι να τρελαίνεσαι (χωρίς εισαγωγικά) με τη μόνιμη και απροϋπόθετη αγάπη του Θεού. Αν μάλιστα βρεθείς τις ημέρες αυτές σε κάποιο μοναστήρι, θα δεις ότι οι άνθρωποι εκεί βιώνουν τα γεγονότα ήρεμα. Όχι όμως α(συ)ναίσθητα. Επειδή για την Εκκλησία κάθε ημέρα είναι ευκαιρία συμμετοχής στο Πάθος του Κυρίου. Κάθε Θεία Λειτουργία είναι αναστάσιμη.

- Πάσχα σημαίνει βίωση των γεγονότων ως τωρινά και υπαρξιακά. Χρειάζεται λοιπόν η συμμετοχή στις ακολουθίες (με βιβλίο για να παρακολουθείς τα λεγόμενα), το διάβασμα σχετικών θεολογικών κειμένων και η ακρόαση βυζαντινών ύμνων. Όχι επετειακά, αλλά ως μια καλή αρχή.

- Κάνε ό,τι κάνεις, γνωρίζοντας γιατί το κάνεις. Βάφεις αυγά; Θυμήσου ότι συμβολίζουν τους τάφους μας που είναι λουσμένοι από το Αίμα του Κυρίου. Ας μείνει παραπονεμένη φέτος η διακόσμηση του σπιτιού σου που απαιτεί αυγά μπλε, κίτρινα, ή πράσινα.

- Μην ασχολείσαι τόσο με την τιμή του αμνού στα κρεοπωλεία, όσο με την τιμή του Αμνού επί του σταυρού. Καλύτερα Πάσχα Κυρίου κι ας είναι με φασόλια…

- Είσαι από αυτούς που «ακούνε» το Χριστός Ανέστη ή από αυτούς που γίνονται ένα με τον Ένα; Στην πρώτη περίπτωση, θυμήσου την τρίωρη προετοιμασία που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τις 23:50. Με τα καλά σου, με το εορταστικό σου χαμόγελο, με την ευχή «Χρόνια Πολλά», πάρε θέση έξω από την Εκκλησία. Μην ξεχάσεις στις 00:10 να φύγεις. Έτσι όπως ήρθες. Κύριος και κυρία. Το σύνθημα για τη μαζική αποχώρηση είναι το «Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού…». Εάν ανήκεις στη δεύτερη περίπτωση, ο Ένας σε περιμένει στο Άγιο Ποτήριο.

- Απόφυγε τις «ευγενικές» ευχές του τύπου «το φως της Ανάστασης να σας φέρει ό,τι επιθυμείτε». Δηλαδή, σαν τι; Η SantaClaussοποίηση του Πάσχα με τη μαγική αστρόσκονη της νεραϊδοχώρας ξεπερνούν τα όρια της γραφικότητας. Το φως της Ανάστασης ή σε πυρπολεί από αγάπη, με αγάπη και για αγάπη ή και φέτος Πόντιος Πιλάτος (με τα χέρια καθαρά και τη συνείδηση ήσυχη….).

- Πάσχα σημαίνει πέρασμα από το θάνατο στη Ζωή. Πέρασες, πισωγύρισες ή το σκέφτεσαι ακόμη;

Παναγιώτης Ασημακόπουλος Θεολόγος καθηγητής

Πηγή: http://theologosnaf.blogspot.gr/2015/04/tips.html

 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Διαφήμιση

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ

We have 27 guests online

ΜΕΤΡΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 854266

ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ

«ΑΝΟΙΞΩ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ»

Φθάσαμε με τη χάρη του Θεού  και τις πρεσβείες της Υπεραγίας Θεοτόκου αυτές τις ευλογημένες ημέρες της Αγίας Τεσσαρακοστής με τις κατανυκτικές Ακολουθίες των Αποδείπνων, των Προηγιασμένων και των Χαιρετισμών.  Κι απόψε θα ηχήσουν και πάλι γλυκόλαλες οι καμπάνες των ορθοδόξων Εκκλησιών να φέρουν το μήνυμα των πρώτων Χαιρετισμών της Παναγίας.  Είναι η γνώριμη γλώσσα της καμπάνας που πότε μας φέρνει γλυκά μηνύματα, πότε πένθιμα, πότε χτυπάει λυπητερά και πότε χαρμόσυνα, πάντα ανθρώπινα κι έχει κάθε φορά ένα ξεχωριστό λόγο να μας φέρει για γεγονότα και πρόσωπα που συγκινούν τις καρδιές μας. Η καμπάνα είναι ο ηχηρός λόγος της Εκκλησίας που μας καλεί  να βιώσομε συλλογικά και λειτουργικά τη σχέση μας ως πρόσωπα μέσα στο κοινό μας σπίτι, τον ναό του Θεού. Έτσι, πάλι, με αυτή τη μορφή του λόγου της η Εκκλησία, θα μας καλέσει απόψε στη γιορτή της Μητέρας μας, να σταματήσομε για χάρη της τις μετάνοιες και τις παρακλήσεις, να ντυθούμε τη χαρά της παυσολύπης που παίρνομε από την αγία μορφή της, για να της απευθύνομε τα απειράριθμα « Χαῖρε» της ευλαβείας και ευχαριστίας μας. Μα αν ο ηχηρός λόγος, ο εξωτερικός λόγος της Εκκλησίας είναι η καμπάνα, που κράτησε αιώνες ζωντανή την πίστη μας μέσα σε πολυχρόνιες σκλαβιές και σήμερα προσπαθεί να ξυπνήσει τις ράθυμες ψυχές των ανθρώπων, υπάρχει κι ένας άλλος λόγος, που βγαίνει μέσα από τις καρδιές των πιστών ανθρώπων, που γλυκαίνει και παρηγορεί. Είναι ο ενδιάθετος λόγος, που εξωτερικεύεται με τον προφορικό λόγο, που δόθηκε ως προίκα από τον Θεό στον άνθρωπο, για να Τον υμνεί και να συντροφεύει τον συνάνθρωπό του με λόγια όμορφα και αγνά, με τέτοια χάρη, ώστε να αποκαλύπτουν τον κρυμμένο θησαυρό της καρδιάς του.

Περισσότερα...