Προς: Τους κ.κ. θεολόγους καθηγητές/τριες των Ημερήσιων και Εσπερινών Γυμνασίων, Γεν. Λυκείων και ΕΠΑ.Λ. των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Χανίων
Θέμα: Προγραμματισμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων από απόσταση στα Θρησκευτικά.
Σχετ.: Αρ. Πρωτ. 38942/Δ2/18-03-2020/ΥΠΑΙΘ, με θέμα «Οδηγίες Υλοποίησης Προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με Σύγχρονη Μέθοδο Διδασκαλίας» και Αρ. Πρωτ. 39676/Δ2/20-03-2020/ΥΠΑΙΘ, με θέμα «Διαβίβαση Οδηγιών για Ασύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση».
Συνημμ.: Συνοπτικές οδηγίες για εκπαίδευση από απόσταση με ψηφιακά μέσα στα Θρησκευτικά.
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Ύστερα από τις παραπάνω εγκυκλίους, σχετικά με την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης από απόσταση, επικοινωνώ μαζί σας δηλώνοντας ότι είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ανάγκη υπάρχει ή θα προκύψει κατά την εφαρμογή τους. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου προκειμένου να ανταλλάξουμε ενημέρωση για καλές πρακτικές ή για να συζητήσουμε τυχόν δυσκολίες που υπάρχουν.
Ο βασικός σκοπός της προσπάθειας, κατά την τρέχουσα περίοδο, οργάνωσης εκπαίδευσης από απόσταση είναι η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία και η ενεργοποίησή τους μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων. Η διαδικασία αυτή είναι έκτακτη και επικουρική και δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διδασκαλία στην τάξη. Μπορεί, όμως, να συμβάλει στην ψυχοκοινωνική και γενικότερα στην εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών. Μέσα σε αυτό το πνεύμα, χρειάζεται να προσδιορίσουμε με ρεαλισμό τον στόχο μας και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες με υπευθυνότητα και παιδαγωγικό πνεύμα, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα του κάθε μαθήματος, τη βαθμίδα και την τάξη των μαθητών, τις αντικειμενικές δυνατότητες και τις τυχόν δυσκολίες που υπάρχουν. Τα παραπάνω ισχύουν ιδιαιτέρως για το μάθημά μας, το οποίο θα πρέπει να συμβάλει ανοίγοντας δρόμους αισιοδοξίας και όχι επιφορτίζοντας άσκοπα με «φορτία βαρέα και δυσβάστακτα» (Ματθ. 23, 4). Θα ήταν καλό στην πρώτη επικοινωνία με τους μαθητές να τους ενημερώσουμε για τον σκοπό του προγράμματος, επιδιώκοντας το κατάλληλο ψυχολογικό κλίμα πριν κάνουμε οτιδήποτε. Ας έχουμε κατά νου ότι επιδιώκουμε το εφικτό, με απλές διαδικασίες και εύχρηστες εφαρμογές. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά και όχι να τα επιβαρύνουμε περισσότερο.